Emil Frey zet incheckzuil aftersales neer

Emil Frey heeft bij de Terwolde Renault dealer in Assen een eerste Express check-in-zuil voor aftersales in gebruik genomen. Met deze digitale check-in kunnen klanten bij de receptie inchecken op de zuil. Door de snellere sleutelafgifte worden wachttijden bij de servicebalie verminderd in het geval van een drukke ochtend/middag.

Na verificatie van de klant met kenteken of e-mailadres, kan de klant via een geheime code de sleutel in één van de kluisjes achter laten. De monteur krijgt bericht dat de sleutel is ontvangen en kan middels een QR-code de sleutel ophalen uit het kluisje en starten met de werkzaamheden. De Express check-in zuil biedt ook nieuwe toekomstige mogelijkheden voor het ophalen en brengen buiten openingstijden en op meerdere locaties buiten de werkplaatsen.

Doorontwikkeling

De komende periode gaat Emil Frey gebruiken om in nauwe samenwerking met de partners in dit project, Claire Automotive en RAP Media, te werken aan de doorontwikkeling van de zuil. Naast het toevoegen van nieuwe features, wordt de gebruikersinterface geoptimaliseerd op basis van feedback van de eerste klanten. Het doel is om begin 2022 de Digitale Express check-in verder uit te rollen binnen de Emil Frey dealerbedrijven. ‘Naast thema’s als schaalvergroting en efficiëntere (interne) processen zijn de ontwikkelingen er vooral op gericht om meer klantvoordelen te bieden. Verhoogde efficiëntie en verbetering van de klantbeleving staan hierbij voorop. Dit wordt bereikt door de toepassing van innovatieve systemen,’ licht Emil Frey toe.

Aftersales

Het bedrijf heeft al een aantal projecten die onderdeel uitmaken van het digitale aftersalesproces. Zo kunnen klanten online realtime afspraken inplannen, worden ze via een Service Forcast geïnformeerd over de service behoefte van hun auto op basis van ‘slimme’ data en is er ook een digitaal check-in check-out proces dat klanten in staat stelt de dag voor de afspraak in te checken en tijdens het bezoek digitaal in contact te blijven met de werkplaats. De klant controleert de werkzaamheden zelf, voegt wensen toe en krijgt vooraf inzicht in de kosten en accordeert online eventuele extra werkzaamheden. Na het bezoek ontvangt de klant een online reparatieoverzicht van haar of zijn auto.

Lees ook:
Emil Frey neemt dealers Keram en Driessen over

Emil Frey zet incheckzuil aftersales neer - Automobielmanagement.nl

Emil Frey zet incheckzuil aftersales neer

Emil Frey heeft bij de Terwolde Renault dealer in Assen een eerste Express check-in-zuil voor aftersales in gebruik genomen. Met deze digitale check-in kunnen klanten bij de receptie inchecken op de zuil. Door de snellere sleutelafgifte worden wachttijden bij de servicebalie verminderd in het geval van een drukke ochtend/middag.

Na verificatie van de klant met kenteken of e-mailadres, kan de klant via een geheime code de sleutel in één van de kluisjes achter laten. De monteur krijgt bericht dat de sleutel is ontvangen en kan middels een QR-code de sleutel ophalen uit het kluisje en starten met de werkzaamheden. De Express check-in zuil biedt ook nieuwe toekomstige mogelijkheden voor het ophalen en brengen buiten openingstijden en op meerdere locaties buiten de werkplaatsen.

Doorontwikkeling

De komende periode gaat Emil Frey gebruiken om in nauwe samenwerking met de partners in dit project, Claire Automotive en RAP Media, te werken aan de doorontwikkeling van de zuil. Naast het toevoegen van nieuwe features, wordt de gebruikersinterface geoptimaliseerd op basis van feedback van de eerste klanten. Het doel is om begin 2022 de Digitale Express check-in verder uit te rollen binnen de Emil Frey dealerbedrijven. ‘Naast thema’s als schaalvergroting en efficiëntere (interne) processen zijn de ontwikkelingen er vooral op gericht om meer klantvoordelen te bieden. Verhoogde efficiëntie en verbetering van de klantbeleving staan hierbij voorop. Dit wordt bereikt door de toepassing van innovatieve systemen,’ licht Emil Frey toe.

Aftersales

Het bedrijf heeft al een aantal projecten die onderdeel uitmaken van het digitale aftersalesproces. Zo kunnen klanten online realtime afspraken inplannen, worden ze via een Service Forcast geïnformeerd over de service behoefte van hun auto op basis van ‘slimme’ data en is er ook een digitaal check-in check-out proces dat klanten in staat stelt de dag voor de afspraak in te checken en tijdens het bezoek digitaal in contact te blijven met de werkplaats. De klant controleert de werkzaamheden zelf, voegt wensen toe en krijgt vooraf inzicht in de kosten en accordeert online eventuele extra werkzaamheden. Na het bezoek ontvangt de klant een online reparatieoverzicht van haar of zijn auto.

Lees ook:
Emil Frey neemt dealers Keram en Driessen over