Ecoboost van Ford in conceptcar

Ford heeft op de autoshow van New York zijn nieuwe Ecoboost motortechnologie voorgesteld.

Daarmee wordt klanten beloofd dat zij kunnen besparen waar ze het ’t eerst voelen – aan de pomp. Ecoboost is een technologie die wereldwijd zal worden toegepast op in grote aantallen geproduceerde motoren voor allerlei Ford-modellen, van kleine auto’s tot grote trucks. Ecoboost is voor vier- en zescilinder benzinemotoren met directe inspuiting en turbocharger en zal zorgen voor een verbeterd brandstof verbruik tot twintig procent en 15 procent minder CO2-uitstoot, zo belooft Ford ‘zonder afbreuk te doen aan de prestaties’. In New York laat Ford een concept zien waarin Ecoboost wordt gecombineerd met andere verbeteringen die ten aanzien van emissies vruchten zullen afwerpen. Wanneer Ecoboost-motoren voor Europese modellen beschikbaar komen, is nog niet bekend. Ecoboost komt de eerstkomende vijf jaar beschikbaar voor modellen van Ford, Lincoln en Mercury in de VS. Het gaat om een half miljoen auto’s per jaar. De primeur krijgt de nieuwe Lincoln MKS sedan, die in 2009 met een 3,5-liter twinturbo V6 met Ecoboost op de markt komt. De motor zal circa 340 pk leveren en een maximum koppel hebben van circa 460 Nm. Daarmee zal de MKS de snelste en bovendien zuinigste vierwielaangedreven sedan zijn in het luxe segment. Bij een brandstofprijs van 3,25 dollar per gallon ( 3,79 liter ) zal de besparing bij 24 duizend km per jaar uitkomen op 340 dollar vergeleken met een vergelijkbare V8, nog afgezien van de vermindering van CO2. Er komt in ieder geval ook een tweeliter viercilinder, die met Ecoboost 275 pk levert.

Ecoboost van Ford in conceptcar - Automobielmanagement.nl

Ecoboost van Ford in conceptcar

Ford heeft op de autoshow van New York zijn nieuwe Ecoboost motortechnologie voorgesteld.

Daarmee wordt klanten beloofd dat zij kunnen besparen waar ze het ’t eerst voelen – aan de pomp. Ecoboost is een technologie die wereldwijd zal worden toegepast op in grote aantallen geproduceerde motoren voor allerlei Ford-modellen, van kleine auto’s tot grote trucks. Ecoboost is voor vier- en zescilinder benzinemotoren met directe inspuiting en turbocharger en zal zorgen voor een verbeterd brandstof verbruik tot twintig procent en 15 procent minder CO2-uitstoot, zo belooft Ford ‘zonder afbreuk te doen aan de prestaties’. In New York laat Ford een concept zien waarin Ecoboost wordt gecombineerd met andere verbeteringen die ten aanzien van emissies vruchten zullen afwerpen. Wanneer Ecoboost-motoren voor Europese modellen beschikbaar komen, is nog niet bekend. Ecoboost komt de eerstkomende vijf jaar beschikbaar voor modellen van Ford, Lincoln en Mercury in de VS. Het gaat om een half miljoen auto’s per jaar. De primeur krijgt de nieuwe Lincoln MKS sedan, die in 2009 met een 3,5-liter twinturbo V6 met Ecoboost op de markt komt. De motor zal circa 340 pk leveren en een maximum koppel hebben van circa 460 Nm. Daarmee zal de MKS de snelste en bovendien zuinigste vierwielaangedreven sedan zijn in het luxe segment. Bij een brandstofprijs van 3,25 dollar per gallon ( 3,79 liter ) zal de besparing bij 24 duizend km per jaar uitkomen op 340 dollar vergeleken met een vergelijkbare V8, nog afgezien van de vermindering van CO2. Er komt in ieder geval ook een tweeliter viercilinder, die met Ecoboost 275 pk levert.