Isuzu komt met 18-tonner

Japanse truckfabrikanten hebben zich in Europa altijd beperkt tot de lichte klasse. Maar nu komt Isuzu met een 18-tonner.

In de praktijk kwamen ze hier eigenlijk nooit verder dan een GVW van 7,5 ton. Heel verrassend dus dat Isuzu – evenals Hino trouwens – in Birmingham vorige week een 18-tonner heeft gepresenteerd.   Verschil is dat die Hino daar op de eilanden van het Verenigd Koninkrijk blijft hangen terwijl Isuzu van zins is om met zijn 18-tonner (F-serie) ook naar het vasteland te komen. De F, die als krachtbron een zescilinder 7,8 liter Euro4 EGR-diesel heeft, zal niet eerder dan (vermoedelijk) begin volgend jaar hier te verwachten zijn.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Isuzu komt met 18-tonner - Automobielmanagement.nl

Isuzu komt met 18-tonner

Japanse truckfabrikanten hebben zich in Europa altijd beperkt tot de lichte klasse. Maar nu komt Isuzu met een 18-tonner.

In de praktijk kwamen ze hier eigenlijk nooit verder dan een GVW van 7,5 ton. Heel verrassend dus dat Isuzu – evenals Hino trouwens – in Birmingham vorige week een 18-tonner heeft gepresenteerd.   Verschil is dat die Hino daar op de eilanden van het Verenigd Koninkrijk blijft hangen terwijl Isuzu van zins is om met zijn 18-tonner (F-serie) ook naar het vasteland te komen. De F, die als krachtbron een zescilinder 7,8 liter Euro4 EGR-diesel heeft, zal niet eerder dan (vermoedelijk) begin volgend jaar hier te verwachten zijn.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding