Foto’s AutoRai 2009

Op 31 maart ging de AutoRai 2009 van start. De aanloop er naartoe was niet geheel zonder obstakels, maar met een geheel nieuwe opzet is het de organisatie toch gelukt om de beurs te redden.

Door de nieuwe opzet van zes ‘werelden’ is de AutoRAI een tentoonstelling waarbij vooral veel auto’s op de vloer staan. Letterlijk, want slechts enkele importeurs hebben op hun stand een auto op een van de containers geplaatst. Met deze zeecontainers heeft de RAI een slimme oplossing gevonden om de zes werelden te scheiden en zogenaamde brand corners te markeren.

Organisator Molenschot verwacht dat er tussen drie- en vierhonderdduizend bezoekers naar AutoRai 2009 zullen komen. Bij 270 duizend is het rendement nul, bij tweehonderdduizend bezoekers een verlies van zevenhonderdduizend euro. Met diverse acties – kinderen tot en met veertien jaar gratis, vijf euro korting voor de eerste vijf showdagen via de internetsites van de exposanten, overeenkomst met de NS – hoopt Molenschot een stuk boven de financiële ‘nullijn’ uit te komen. In 2007 trok de AutoRAI iets minder dan vierhonderdduizend bezoekers. 

Klik op de fotocarrousel hiernaast voor een fotoimpressie van mens en machine.

Meer over de AutoRai 2009 in AM nummer 7 van 10 april

Reacties

Na alle berichten voor en tegen, toch de Auto-Rai 2009 bezocht.Veel, heel veel gelopen her en der wat interessante auto’s gezien.Wat opviel was dat op stands bij de merken veel gevraagd werd waar de andere modellen van hetzelfde merk te vinden waren.Wat ook opviel dat het feest der herkenning van importeur-medewerkers vaste merkdealerverkopers totaal ontbrak. En van gemotiveerde verkopers en het kennisniveau van deze “verkopers” was eveneens weinig te merken. Veel info moest van een briefje komen of worden nagevraagd.
Ik werd er niet echt warm van, maar om zoals “vroeger” nog een keer te gaan….eh…nee !

Geplaatst door: Akse Automotive Advies b.v. op
Foto’s AutoRai 2009 - Automobielmanagement.nl

Foto’s AutoRai 2009

Op 31 maart ging de AutoRai 2009 van start. De aanloop er naartoe was niet geheel zonder obstakels, maar met een geheel nieuwe opzet is het de organisatie toch gelukt om de beurs te redden.

Door de nieuwe opzet van zes ‘werelden’ is de AutoRAI een tentoonstelling waarbij vooral veel auto’s op de vloer staan. Letterlijk, want slechts enkele importeurs hebben op hun stand een auto op een van de containers geplaatst. Met deze zeecontainers heeft de RAI een slimme oplossing gevonden om de zes werelden te scheiden en zogenaamde brand corners te markeren.

Organisator Molenschot verwacht dat er tussen drie- en vierhonderdduizend bezoekers naar AutoRai 2009 zullen komen. Bij 270 duizend is het rendement nul, bij tweehonderdduizend bezoekers een verlies van zevenhonderdduizend euro. Met diverse acties – kinderen tot en met veertien jaar gratis, vijf euro korting voor de eerste vijf showdagen via de internetsites van de exposanten, overeenkomst met de NS – hoopt Molenschot een stuk boven de financiële ‘nullijn’ uit te komen. In 2007 trok de AutoRAI iets minder dan vierhonderdduizend bezoekers. 

Klik op de fotocarrousel hiernaast voor een fotoimpressie van mens en machine.

Meer over de AutoRai 2009 in AM nummer 7 van 10 april

Reacties

Na alle berichten voor en tegen, toch de Auto-Rai 2009 bezocht.Veel, heel veel gelopen her en der wat interessante auto’s gezien.Wat opviel was dat op stands bij de merken veel gevraagd werd waar de andere modellen van hetzelfde merk te vinden waren.Wat ook opviel dat het feest der herkenning van importeur-medewerkers vaste merkdealerverkopers totaal ontbrak. En van gemotiveerde verkopers en het kennisniveau van deze “verkopers” was eveneens weinig te merken. Veel info moest van een briefje komen of worden nagevraagd.
Ik werd er niet echt warm van, maar om zoals “vroeger” nog een keer te gaan….eh…nee !

Geplaatst door: Akse Automotive Advies b.v. op