Daihatsu Cuore kiept bijna om in elandtest

De Daihatsu Cuore is niet de ideale auto voor een elandtest. Dat constateert het duitse blad Autobild.

De redactie van Autobild deed zo’n uitwijktest en het is aan de stuurmanskunsten van de geoefende testredacteur te danken dat de Daihatsu niet op zijn kant ging. Autobild wijdt het problematische weggedrag van de Cuore tijdens een uitwijkmanoeuvre aan het ontbreken van elektronische stabiliteitsregeling.
De Duitse importeur is geschrokken van de testuitslag en laat weten of het monteren van grotere wielen (14-inch in plaats van 13) het probleem kan verhelpen. Zo niet, dan gaat ESC in de toekomst wellicht standaard geleverd worden op de Cuore; deze veiligheidsvoorziening was in het verleden wel als optie leverbaar maar werd slechts zelden (in minder dan vijf procent van de gevallen) door kopers besteld. In Nederland is ESC standaard op de 1.0 Complete, optioneel op de 1.0 Premium en niet verkrijgbaar op de andere versies.

Daihatsu Cuore kiept bijna om in elandtest - Automobielmanagement.nl

Daihatsu Cuore kiept bijna om in elandtest

De Daihatsu Cuore is niet de ideale auto voor een elandtest. Dat constateert het duitse blad Autobild.

De redactie van Autobild deed zo’n uitwijktest en het is aan de stuurmanskunsten van de geoefende testredacteur te danken dat de Daihatsu niet op zijn kant ging. Autobild wijdt het problematische weggedrag van de Cuore tijdens een uitwijkmanoeuvre aan het ontbreken van elektronische stabiliteitsregeling.
De Duitse importeur is geschrokken van de testuitslag en laat weten of het monteren van grotere wielen (14-inch in plaats van 13) het probleem kan verhelpen. Zo niet, dan gaat ESC in de toekomst wellicht standaard geleverd worden op de Cuore; deze veiligheidsvoorziening was in het verleden wel als optie leverbaar maar werd slechts zelden (in minder dan vijf procent van de gevallen) door kopers besteld. In Nederland is ESC standaard op de 1.0 Complete, optioneel op de 1.0 Premium en niet verkrijgbaar op de andere versies.