De Lexus LFA is de eerste supersportauto die de  hoge normen van Lexus overtreft en de eerste supersportauto die op de Nordschleife van de Nürburgring even dynamisch en opwindend rijdt als op een bergpas, zegt Lexus. Geavanceerde koolstofvezeltechniek, een atmosferische, hoogtoerige V10 (4.8L / 412 kW), en een achterin gemonteerde, sequentiële zesversnellingsbak. De Lexus LFA combineert een lichtgewicht constructie met een ideale onderstelbalans en levert daardoor hoge prestaties. "De Lexus LFA is een volbloed supersportauto, een lichte, krachtige en uitgebalanceerde machine die ontwikkeld is met één doel voor ogen – een ongeëvenaarde rijervaring", aldus Haruhiko Tanahashi, chief engineer van het ontwikkelingsprogramma van de LFA.
Bij elke stap in het ontwikkelingsproces van de LFA zijn gewichtsbesparende maatregelen getroffen. Een van die maatregelen was de toepassing van innovatief Carbon Fibre Reinforced Plastic (CFRP) voor onderstel en koetswerk – een wereldprimeur voor Lexus – net als de montage van keramische remschijven en het veelvuldige gebruik van aluminium, titanium en magnesium in motor en transmissie. De massa van de LFA is 1.480 kg en dat komt neer op een zeer gunstig gewicht van 2,64 kg per pk.
Er worden maar vijfhonderd exemplaren van de LFA gebouwd, die elk met de hand worden geassembleerd met een productie van twintig auto’s per maand.