Spyker brengt uitontwikkeling supersuv naar Zweden

Spyker gaat de D8 Paris-to-Peking supersuv voor de laatste fase van het ontwikkelingsproces overbrengen naar Zweden. Daar neemt Saab de laatste fase van Lotus Engineering over. Het is één van de eerste tastbare voordelen van de Spyker-Saab-overname.

Hans van Rennes, communicatiechef van Spyker Cars, heeft laten weten dat Spyker de uitontwikkeling van de D8 ‘Peking-to-Paris’ supersuv zal laten plaatsvinden bij Saab. In Zweden staan alle Saab-faciliteiten de ssuv ten dienste. Lotus Engineering is de ontwikkelingspartner van Spyker en ontwikkelde het chassis en de wielophanging van de D8. Lotus bouwde ook de zogenoemde mule, een carrosserie van een LandRover Defender op het onderstel van de D8. De mule werd gebouwd voor testwerkzaamheden aan het onderstel, zoals esp, abs en remmen. Inmiddels zouden deze werkzaamheden zijn afgerond. De volgende en laatste fase is de uitengineering, die nu door Saab zal worden uitgevoerd.

De komst van de D8 ssuv is vaak uitgesteld maar de markt blijft volgens Van Rennes nog steeds zeer interessant. "De D8 is een volstrek unieke auto die Spyker veel attentie op gaat leveren."

Meer over Spyker in AM nummer 7 van 16 april.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Spyker brengt uitontwikkeling supersuv naar Zweden - Automobielmanagement.nl

Spyker brengt uitontwikkeling supersuv naar Zweden

Spyker gaat de D8 Paris-to-Peking supersuv voor de laatste fase van het ontwikkelingsproces overbrengen naar Zweden. Daar neemt Saab de laatste fase van Lotus Engineering over. Het is één van de eerste tastbare voordelen van de Spyker-Saab-overname.

Hans van Rennes, communicatiechef van Spyker Cars, heeft laten weten dat Spyker de uitontwikkeling van de D8 ‘Peking-to-Paris’ supersuv zal laten plaatsvinden bij Saab. In Zweden staan alle Saab-faciliteiten de ssuv ten dienste. Lotus Engineering is de ontwikkelingspartner van Spyker en ontwikkelde het chassis en de wielophanging van de D8. Lotus bouwde ook de zogenoemde mule, een carrosserie van een LandRover Defender op het onderstel van de D8. De mule werd gebouwd voor testwerkzaamheden aan het onderstel, zoals esp, abs en remmen. Inmiddels zouden deze werkzaamheden zijn afgerond. De volgende en laatste fase is de uitengineering, die nu door Saab zal worden uitgevoerd.

De komst van de D8 ssuv is vaak uitgesteld maar de markt blijft volgens Van Rennes nog steeds zeer interessant. "De D8 is een volstrek unieke auto die Spyker veel attentie op gaat leveren."

Meer over Spyker in AM nummer 7 van 16 april.

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding