Ford trekt stekker uit het merk Mercury

Ford stopt na 71 jaar met de productie van de Mercury. De verkopen van het merk zijn de laatste jaren tot onder de honderdduizend per jaar terug gezakt waardoor het marktaandeel van Mercury in de VS ook tot onder de één procent is gedaald. Daarom lopen in het laatste kwartaal van dit jaar de laatste Mercury’s van de band, heeft Ford laten weten.

De Mercury was oorspronkelijk bedoeld als luxe merk naast Ford zelf. In de eerste decennia kon het merk ook behoorlijk aan de verkoopcijfers bijdragen. Maar volgens Ford is Mercury nu ingehaald door het moedermerk dat vooral de laatste drie jaar een steeds sterkere positie heeft verworven. Het klantenprofiel, de prijzen en de marges van Mercury zijn bijna gelijk aan die van Ford maar de bijdrage aan de omzet is minimaal, zo verwoordt Ford de situatie.

Aan de andere kant geeft Ford in de VS zijn luxe merk Lincoln juist een opkikker. Voor dit merk worden in de komende vier jaar zeven nieuwe of vrijwel totaal vernieuwde modellen aangekondigd. Ford gaat ook meer investeren in productontwikkeling en fabrieken voor dit merk.

 

Meer over Mercury en zijn geschiedenis in Automobiel Management nummer 11 van 18 juni.

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Ford trekt stekker uit het merk Mercury - Automobielmanagement.nl

Ford trekt stekker uit het merk Mercury

Ford stopt na 71 jaar met de productie van de Mercury. De verkopen van het merk zijn de laatste jaren tot onder de honderdduizend per jaar terug gezakt waardoor het marktaandeel van Mercury in de VS ook tot onder de één procent is gedaald. Daarom lopen in het laatste kwartaal van dit jaar de laatste Mercury’s van de band, heeft Ford laten weten.

De Mercury was oorspronkelijk bedoeld als luxe merk naast Ford zelf. In de eerste decennia kon het merk ook behoorlijk aan de verkoopcijfers bijdragen. Maar volgens Ford is Mercury nu ingehaald door het moedermerk dat vooral de laatste drie jaar een steeds sterkere positie heeft verworven. Het klantenprofiel, de prijzen en de marges van Mercury zijn bijna gelijk aan die van Ford maar de bijdrage aan de omzet is minimaal, zo verwoordt Ford de situatie.

Aan de andere kant geeft Ford in de VS zijn luxe merk Lincoln juist een opkikker. Voor dit merk worden in de komende vier jaar zeven nieuwe of vrijwel totaal vernieuwde modellen aangekondigd. Ford gaat ook meer investeren in productontwikkeling en fabrieken voor dit merk.

 

Meer over Mercury en zijn geschiedenis in Automobiel Management nummer 11 van 18 juni.

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding