In lijn met de strategie van Peugeot om efficiënte auto’s te produceren met een lage CO2-uitstoot en een optimaal brandstofverbruik, is er bij het ontwerp van de 508 van uitgegaan zoveel mogelijk gewicht te reduceren en de aerodynamica te verbeteren om hiermee het beste uit de motoren te halen.  De e-HDi is de eerste van de nieuwe generatie Stop&Start-systemen en biedt meer comfort en een brandstofbesparing tot vijftien procent ten opzichte van de vorige motoren.

Enkele maanden na de introductie volgt een versie met HYbrid4-technologie met maximaal 200 pk en vierwielaandrijving met een CO2-uitstoot van slechts 99 g/km of 0 g/km bij volledig elektrische aandrijving.

De 508 komt in twee varianten, als Berline (met een lengte van 4,79m) en als SW (4,81 m). Beide worden begin oktober voor het eerst aan het grote publiek getoond op de Mondial de l’Automobile 2010 in Paris. De marktintroductie start begin 2011.

De Peugeot 508 staat op het platform 3 van de PSA-groep en zal voor de Europese markt geproduceerd worden in Rennes-La-Janais, Frankrijk. In 2011 zal de 508 Berline tevens van de band lopen in Wuhan, China, waar het merk ook grote ambities heeft.