De benaming HYbrid4 dankt de auto aan de dieselmotor (2.0HDiF 120kW) in combinatie met een elektromotor met een maximum vermogen van 27 kW en de vierwielaandrijving. De verbrandingsmotor en de elektromotor kunnen tegelijkertijd functioneren. Hiermee heeft de bestuurder de beschikking over een vermogen van 147 kW (200 pk). Het maximaal beschikbare koppel is 500 Nm, dankzij de dieselmotor met een maximum koppel van 300 Nm en de elektromotor met 200 Nm. Peugeot claimt een verbruik van 3,8 L/100 km (gecombineerde cyclus) en een CO2-uitstoot van 99 gram per kilometer. De bestuurder kan met behulp van een draaiknop kiezen uit vier verschillende vormen van aandrijving: Auto, ZEV (elektrisch), 4WD en Sport.

Op het gebied van elektrische aandrijving heeft Peugeot historisch gezien enige kennis en ervaring opgebouwd. Zo is de 106 Electric, die van 1995 tot 2003 werd geproduceerd, de meest verkochte ev ter wereld. In totaal heeft de PSA-groep bijna tienduizend van deze auto’s geproduceerd. Eind dit jaar komt Peugeot met de elektrische iOn op de markt, de Peugeot-versie van de Mitsubishi iMiev.

De 3008 HYbrid4 zal in Sochaux geproduceerd worden, de compacte aandrijfmodule achterin komt uit Mulhouse. De auto zal vanaf het voorjaar van 2011 in Europa op de markt verschijnen.