Als het aan Müller ligt, zijn zowel Audi als Porsche op hoog niveau actief in de autosport, maar de Duitser denkt dat het zinloos is als beide merken uitkomen in de Le Mans Series en 24 Uur van Le Mans, die door Audi al negen keer werd gewonnen. Volgens Müller is het dan ook een goed alternatief de Formule 1 en Le Mans Series te verdelen tussen de twee merken, met Audi in de klasse voor prototypes.

"Het heeft geen zin om beide LMP1 te rijden", zei Müller. "We moeten het er dus over hebben of het zin heeft om een merk in de LMP1 te laten rijden, en het andere merk in de Formule 1. We zullen de voor- en nadelen tegenover elkaar afwegen."

In 1961 en 1962 was Porsche al actief als constructeur in de Formule 1, met als hoogtepunt een overwinning in de Frans Grand Prix van 1962, dankzij Dan Gurney. Vanwege de hoge kosten werd de stekker aan het einde van het tweede seizoen uit het project getrokken, maar in 1983 keerden de Duitser terug als partner van McLaren, door motoren te leveren. In 1984 en 1985 werden beide titels gewonnen, in 1986 alleen de rijderstitel.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding