Het gaat vooralsnog om een prototype waarmee Honda eerst een serie praktijkproeven gaat uitvoeren in Japan. De opzet bestaat uit een 2,0 liter grote benzinekrachtbron die assistentie krijgt van een 163 pk sterke elektromotor. Deze laatste unit haalt zijn stroom uit een lithium/ion accupakket. Opladen via het stopcontact is mogelijk, maar ook via zonnepanelen op de auto. Volgens Honda kan deze Accord Plug-In 25 kilometer op louter elektriciteit rijden.

De hybride aandrijflijn moet begin 2013 klaar zijn, als Honda de nieuwe generatie Accord zal presenteren. De verwachting is dat de techniek ook voor andere grotere modellen van het merk beschikbaar zal komen, zoals de CR-V. De hybride modellen zijn primair bestemd voor de VS, Japan en Europa, maar verkoop in China wordt niet uitgesloten. De topman van de autofabrikant laat weten dat een en ander afhangt van de rol van de overheid: een subsidie op de aanschafprijs kan de verkoopkansen immers aanzienlijk vergroten.

Naast een via het stopcontact oplaadbare hybride werkt Honda ook aan een puur elektrische auto. Dit model staat voor 2012 op de agenda en is in eerste instantie voor Japan en Noord Amerika bestemd. De auto zal worden gebaseerd op de Jazz en krijgt een 125 pk sterke elektromotor.