Dat heeft de baas van Smart, Annete Winkler, gezegd in Automotive News. "We willen binnen zes maanden een besluit nemen. Het is de vraag of de business case positief is of niet."

Smart praat met eventuele productiepartners van de motoren en scooters die Smart al als concepts liet zienop de Parijse autoshow afgelopen oktober.

Voor dit jaar heeft Smart een verkooptarget van 90 duizend eenheden,  terwijl in 2010 nog 97,5 duizend eenheden zijn verkocht en in 2009 nog 134 duizend. De grootste markten zijn Duitsland, Italië, Engeland, Frankrijk en de VS. Mar inm Amerika is de afzet vorig jaar gedaald tot zesduizend eenheden, terwijl er in 2008 nog 24 duizend stuks zijn verkocht.
Smart komt op z’n vroegst in 2013 met een opvolger voor de ForTwo en in 2014 staat een vierdeurs gepland. Tot die tijd is de enige innovatie van Smart de elektrische ForTwo die voor 2012 staat gepland met een verkooptarget van tienduizend. Het merk denkt ook aan de mogelijkheid om Smart-klanten de mogelijkheid te geven voor korte tijd een grotere auto te huren.