De elektrische auto van DBM Energy is in de nacht van 11 op 12 december compleet verbrand in een hal in Berlijn, zo meldt de Duitse Adac. DBM zou dit inmiddels ook hebben bevestigd. De recordaccu met zogenoemde kolibri-techniek zou tijdens de brand niet in de auto hebben gezeten. De omgebouwde A2 reed de afstand van München naar Berlijn op één lading. Dat is als doorbraak gevierd door met name de minister van economische zaken van Duitsland, Rainer Brüderle. Hij gaf een subsidie van 275 duizend euro aan het project.

Adac is van mening dat met de hele gang van zaken de twijfel groeit of de recordpoging wel correct verlopen is. De Duitse automobilistenbond heeft al eerder gewezen op onbeantwoorde vragen betreffende de omgebouwde A2 van DBM Energy. Zo zou er nauwelijks informatie verstrekt zijn over de accutechniek. Bovendien zou de notaris die de reis in de gaten zou houden kort voor het begin ervan zijn medewerking hebben afgezegd. Tijdens de rit is de auto meerdere keren uit het gezichtsveld verdwenen van journalisten die de auto volgden. Adac zegt dat het DBM Energy heeft aangeboden een actieradiustest te doen in het eigen testcentrum van Adac maar dat heeft DBM afgewezen.