Het model beleeft zijn première op de Salon van Genève en komt dit najaar op de markt. Hij kost vanaf € 21.200 exclusief BTW. 
Dankzij een veertig centimeter grotere wielbasis heeft de Kangoo Maxi Z.E. een lengte van 4,60 meter en een maximaal laadvolume van 4,6 m3. In de kortere Kangoo Z.E. is dit 3,5 m3. Het laadvermogen van beide versies is 650 kg. De twee zitplaatsen worden door een tussenschot gescheiden van de laadruimte. De elektrische Kangoo is geen besteller waarmee je als ‘groene’ ondernemer te koop loopt; de auto is uiterlijk slechts herkenbaar aan de verchroomde Z.E. badges.  Wie verder kijkt, ziet dat de uitlaat schittert door afwezigheid, terwijl in de neus een luikje voor de oplaadstekker is aangebracht. Met een stekker is de auto in zes tot acht uur op te laden bij een oplaadpaal voor algemeen gebruik of thuis. De Kangoo Maxi Z.E. heeft een elektromotor van 44 kW (60 pk) en een lithium-ion accu met een energetisch vermogen van 22 kWh die onder de vloer is weggewerkt. De actieradius van de auto is 170 kilometer bij gecombineerd gebruik. Met een maximaal koppel van 226 Nm dat altijd beschikbaar is, het flinke acceleratievermogen in de lage toerentalgebieden en het stille en soepele rijden zonder te hoeven schakelen, biedt het model volgens Renault unieke prestaties en een ongekend rijcomfort.  Klanten kunnen de Kangoo Z.E. kopen of leasen; daarnaast leasen zij de accu vanaf € 72 per maand, exclusief BTW. Renault zegt dat de kilometerprijs tot 15.000 per jaar niet veel zal verschillen met die van een Kangoo met dieselmotor. Boven deze afstand is de elektrische versie zelfs concurrerend, aldus het Franse merk.