Tien jaar na dato mag opnieuw een concept-busje proberen om voldoende handen op elkaar te krijgen. VW zegt dat het idee van de Microbus verder is uitgerijpt en het concept is aangescherpt: "De Bulli is weliswaar een prototype, maar het is mogelijk dat hij naast de Caddy, de Touran, de Sharan en de Multivan de vijfde ruimtewagen in de Volkswagen line-up wordt." De ooit door Ben Pon bedachte bestelauto (de T1) uit 1950 stond vooral in Duitsland bekend als Bulli en in de VS als Microbus. De vier meter lange, zespersoons Bulli die in Genève debuteert, is ontworpen door Walter de’Silva en Klaus Bischoff. Net als bij de New Beetle grijpt dit team van VW terug naar het verleden; zowel de T1 als de Bulli hebben een frontaanzicht met een V-vorm en een dubbele kleurstelling.

In plaats van een achterin geplaatst boxermotortje, heeft de Bulli een sandwichbodem waarin een  lithium-ion accu voor de elektrische aandrijving is opgenomen. De elektromotor heeft een vermogen van 85 kW en het maximale koppel bedraagt 270 Nm. De actieradius is driehonderd kilometer. De topsnelheid is begrensd op 140 km/h en de acceleratie van 0-100 km/h neemt 11,5 seconden in beslag. Bij een laadstation dat speciaal voor elektrisch aangedreven voertuigen is ontworpen, bedraagt de oplaadtijd minder dan een uur. De Bulli zou ook uitgevoerd kunnen worden met de 1,0- of 1,4-liter-motoren van Volkswagen, welk laatste detail een scherpe verwijzing is naar een snelle realisatie van het model. Te verwachten valt dat Volkswagen de Bulli, indachtig het verleden van de T1, ook als bestelauto op de markt brengt.