Speculaties over merknaam Simca in Frankrijk

Komt de Simca terug op de weg? Die vraag wordt de laatste dagen veel gesteld in Frankrijk nu PSA Peugeot-Citroën heeft aangekondigd over een eigen low-cost auto te denken.

PSA heeft daarbij nadrukkelijk gesteld dat zo’n auto onder een eigen merknaam op de markt gebracht zal worden. Omdat het bedrijf nog altijd de rechten op de oude naam Simca heeft, is een verband al snel gelegd. PSA heeft in dat kader nog een optie want ook Talbot zit zich nog steeds in de namenbak in Parijs.
Simca was oorspronkelijk Frans maar werd later grotendeels ingelijfd door Chrysler dat op die manier de Europese markt wilde betreden. Chrysler gaf die plannen eind jaren zeventig op en verkocht Simca in 1978 aan PSA dat de naam verving door Talbot. Het merk, eens één van de grootste autofabrikanten van Frankrijk, verdween  daarmee grotendeels van de markt hoewel korte tijd nog wel enkele modellen onder de naam Simca-Talbot werden uitgebracht.  

PSA laat de laatste weken bij stukjes en beetjes informatie los over haar plannen. Zo liet het bedrijf vorige week doorschemeren dat het de goedkope auto uitsluitend zou willen verkopen via het internet. Bovendien wordt gesuggereerd dat de productie in Europa kan plaatsvinden, hoewel Peugeot-Citroën ook daar verder niets over wil loslaten.

Speculaties over merknaam Simca in Frankrijk - Automobielmanagement.nl

Speculaties over merknaam Simca in Frankrijk

Komt de Simca terug op de weg? Die vraag wordt de laatste dagen veel gesteld in Frankrijk nu PSA Peugeot-Citroën heeft aangekondigd over een eigen low-cost auto te denken.

PSA heeft daarbij nadrukkelijk gesteld dat zo’n auto onder een eigen merknaam op de markt gebracht zal worden. Omdat het bedrijf nog altijd de rechten op de oude naam Simca heeft, is een verband al snel gelegd. PSA heeft in dat kader nog een optie want ook Talbot zit zich nog steeds in de namenbak in Parijs.
Simca was oorspronkelijk Frans maar werd later grotendeels ingelijfd door Chrysler dat op die manier de Europese markt wilde betreden. Chrysler gaf die plannen eind jaren zeventig op en verkocht Simca in 1978 aan PSA dat de naam verving door Talbot. Het merk, eens één van de grootste autofabrikanten van Frankrijk, verdween  daarmee grotendeels van de markt hoewel korte tijd nog wel enkele modellen onder de naam Simca-Talbot werden uitgebracht.  

PSA laat de laatste weken bij stukjes en beetjes informatie los over haar plannen. Zo liet het bedrijf vorige week doorschemeren dat het de goedkope auto uitsluitend zou willen verkopen via het internet. Bovendien wordt gesuggereerd dat de productie in Europa kan plaatsvinden, hoewel Peugeot-Citroën ook daar verder niets over wil loslaten.