Tata Nano komt naar Europa

De Indiase autobouwer Tata heeft het groene licht gegeven voor een Europese versie van de Nano.

Dat heeft Carl-Peter Forster, de topman van de autodivisie, in een interview laten weten. De voormalige chef van General Motors Europe zegt dat de Europese versie inmiddels in ontwikkeling is en over twee à drie jaar in de showrooms zal arriveren. Op een Indiaas prijsniveau hoeft vanwege de noodzakelijke meeruitrusting niet te worden gerekend. In plaats van 2.000 euro gaat de Nano bij ons minimaal 5.000 euro kosten, zo meldt Forster. "Daarvoor krijgt de klant een vier-zitter met volwaardige veiligheidsuitrusting (inclusief ESP) en een drie-cilinder dieselmotor van 68 pk", zo voegde hij er aan toe.

Reacties

voor dat geld dus absoluut niet interessant!

Geplaatst door: jan op

Als Nederland dezelfde importrechten heft van ongeveer 110% zoals India doet op buiten India gebouwde auto’s dan kost zo’n Nano in NL al snel €12000 tot €13000. Echter men verwacht dat de EU milder is in zijn heffingen dan India is voor geimporteerde auto’s. Ben benieuwd wat een Nano in Nederland mag kosten en of er dan wel een markt voor is.

Geplaatst door: DAW op
Tata Nano komt naar Europa - Automobielmanagement.nl

Tata Nano komt naar Europa

De Indiase autobouwer Tata heeft het groene licht gegeven voor een Europese versie van de Nano.

Dat heeft Carl-Peter Forster, de topman van de autodivisie, in een interview laten weten. De voormalige chef van General Motors Europe zegt dat de Europese versie inmiddels in ontwikkeling is en over twee à drie jaar in de showrooms zal arriveren. Op een Indiaas prijsniveau hoeft vanwege de noodzakelijke meeruitrusting niet te worden gerekend. In plaats van 2.000 euro gaat de Nano bij ons minimaal 5.000 euro kosten, zo meldt Forster. "Daarvoor krijgt de klant een vier-zitter met volwaardige veiligheidsuitrusting (inclusief ESP) en een drie-cilinder dieselmotor van 68 pk", zo voegde hij er aan toe.

Reacties

voor dat geld dus absoluut niet interessant!

Geplaatst door: jan op

Als Nederland dezelfde importrechten heft van ongeveer 110% zoals India doet op buiten India gebouwde auto’s dan kost zo’n Nano in NL al snel €12000 tot €13000. Echter men verwacht dat de EU milder is in zijn heffingen dan India is voor geimporteerde auto’s. Ben benieuwd wat een Nano in Nederland mag kosten en of er dan wel een markt voor is.

Geplaatst door: DAW op