Het gemiddeld verbruik ligt op 5,7 l/100 km. Met een CO2-uitstoot van 147 g/km valt hij echter net niet onder het B-label. Leo Jegen, woordvoerder Honda Nederland: "Dat is jammer want deze motor is belangrijk voor de zakelijke markt. Aan de andere kant wordt hij wel opgenomen door fleetowners omdat hij onder 150 gram valt." Een ander nadeel is dat de 180 pk-variant niet leverbaar zal zijn met automaat, wat wel het geval is in combinatie met de gewone 2,2 diesel. Desondanks verwacht Jegen dat vanaf de zomer enkele honderden exemplaren zullen worden verkocht. De huidige 2.2-liter i-DTEC diesel met 150 pk is op kleine details vernieuwd ter verlaging van de CO2-emissie te verlagen. Die is daardoor omlaag gegaan van 147 naar 138 g/100 km. Daardoor krijgt hij nu een B-label.

De facelift van de Accord is met een nieuw frontje en andere achterlichten minimaal. Hij krijgt echter een meer uitgebreide standaarduitrusting, zonder prijsverhoging. De prijzen zijn iets verlaagd: de 2.2-i-DTEC Elegance gaat nu 35.500 euro kosten (was 37.900 euro).