Op de in september te houden IAA van Frankfurt zal Fiat het doek aftrekken van de derde generatie Panda. De auto groeit een dikke 20 centimeter in de lengte en een centimeter of 5 in de breedte. Samen een iets lagere totaalhoogte, maakt dat de Nuova Panda een stuk meer volwassen, zonder dat het inmiddels zo bekende profiel verloren gaat. Door de gewijzigde maatvoering, gaat de Panda meer lijken op de nog verse Uno, die het in Zuid-Amerika al tot kaskraker geschopt heeft. Verwachting is wel dat de Panda wat subtieler uitgevoerd zal worden als het gaat om exterieurdetails en algeheel materiaalgebruik. 
Uiteenlopende schetsen en scoops hebben de afgelopen twee jaar heel verschillende Panda’s laten zien. Het is echter nog steeds de vraag hoe Fiat het succes van de huidige Panda, Uno én dat van de 500 in één model gaat verwerken als het gaat om de kenmerken stylingdetails. Vast staat al wel, dat het interieur een upgrade gaat krijgen, dat er meer en nieuwe opties leverbaar worden. 
De hypermoderne 0,9 liter 2 cilinder Twinair motor met 69 dan wel 85 pk kunnen we zeker in de Panda III verwachten en voor sommige markten staat de 1.3 MultiJet diesel met 75 pk op het programma. De nieuwe Panda zal naar verwachting enkel met A-labels en dus wegenbelastingvrij op de markt verschijnen.