Ford levert momenteel voor een groot aantal modellen standaard met zesversnellingsbak of automaat. Een achttraps transmissie zal moeten bijdragen tot een zuiniger verbruik door toepassing van geavanceerde technologie.
Minstens net zo belangrijk is de ontwikkeling van een eCVT voor hybride auto’s, waaraan inmiddels rond honderd miljoen euro is besteed. De eCVT vervangt de transmissie die tot nog toe wordt gekocht in Japan. De productie zal later dit jaar van start gaan in de Van Dyke transmissiefabriek bij Detroit. Ford verwacht in het voorjaar van 2012 in de VS meer hybride transmissie te bouwen dan zijn concurrenten.

De vorig jaar in Bejing aangekondigde 1.0 Ecoboost driecilindermotor zal eveneens in productie gaan. Het zal de kleinste motor zijn die ooit door Ford is gebouwd en moet vergelijkbare prestaties leveren als de normale 120 pk sterke 1.6 viercilinder. Technische gegevens zijn nog niet bekendgemaakt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding