De fabrieken in Spanje, Duitsland, Roemenië en Turkije moeten hun capaciteit verhogen. "We hebben de ergste crisis overleefd als een sterk en winstgevend bedrijf. En er zit nu een reeks aan nieuwe opwindende auto’s in de pijplijn", aldus ceo Steven Odell van Ford of Europe. Hij kondigde de plannen aan op een persconferentie in Valencia in Spanje. Als onderdeel van het plan zullen de fabrieken in Valencia (Spanje) en Saarlouis (Duitsland) alleen maar c-segment auto’s bouwen. De fabrieken in Keulen (Duitsland) en Crainova (Roemenië) zullen b-segment auto’s bouwen en kleine Ecoboost-motoren.  De nieuwe generatie Ford Transit Connect en Ford Kuga worden in Valencia gebouwd. Valencia blijft ook de enige fabriek in Europa die de nieuwe C-Max gaat bouwen, en de 2.0 Ecoboost-motor.

 

Deze aankondiging komt een week na de aankondiging dat Ford en Sollers, de tweede fabrikant van personenauto’s en bestelauto’s in Rusland, in Moskou hebben bevestigd dat zij een nieuwe joint venture hebben opgericht (Ford Sollers) om Fords te bouwen en verkopen in Rusland.     

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding