"De feedback is overweldigend", aldus Visser. De auto is vanaf deze week te bestellen en de uitlevering zal in etappes gaan plaatsvinden in 23 landen. In Nederland zal dat oktober worden. De auto is echter niet uitverkocht, zoals wel werd geschreven. Het is in principe mogelijk meer in Amerika gebouwde auto’s naar Europa te halen en de productie te verhogen. Europabreed zouden er al vijfduizend Ampera’s zijn besteld, waarvan tweeduizend door privépersonen en drieduizend door bedrijven. In Duitsland zou het gaan om vijftienhonderd ‘voorbestellingen’, zei Visser. Over de verkoop van de concurrerende Chevrolet Volt zei Visser dat Opel zich niet in de strijd zal werpen. "Dealers die beide merken verkopen, moeten een keuze maken. Of ze verkopen de Ampera of ze verkopen de Volt. Beide gaat niet", zegt Visser in Automobilwoche.  

De Ampera is voor Opel van grote waarde want het model moet het imago van ‘technologisch georiënteerd merk’ benadrukken. In het segment van de alternatieve aandrijvingen zou Opel met de Ampera meteen hoog kunnen scoren. "De Ampera is een marketingcampagne op wielen", aldus woordvoerder Jörg Schrott. De Ampera is voor Opel een speerpunt voor de strategie voor elektrische mobiliteit. Behalve de Ampera (met range-extender) heeft Opel al twee jaar een volelektrische auto op de planning staan, op basis van de Corsa.  Bovendien werkt Opel aan een brandstofcelauto. In Berlijn rijdt een vloot van honderd brandstofcelauto’s en de eerste brandstofcelauto die in serie geproduceerd zal worden, vermoedelijk op basis van de Zafira, moet in 2014 op de markt komen.

In Nederland zijn vijftien dealers aangesteld als verkoop- en servicepunt voor de Ampera. De klanten moeten ook voor proefritten naar deze geselecteerde dealers.