Om dit heuglijke nieuws te vieren, wordt de lokale autoconsument getrakteerd op een actiemodel, ‘First Edition’ genaamd. Deze uitvoering kenmerkt zich door grafische carrosserieversiering waarvan het ontwerp afkomstig is van vijf jonge, Chinese designers. Het introductiemodel is beschikbaar in een oplage van 100 exemplaren. Op 15 september gaat de verkoop van de reguliere versies van start.

Andere kenmerken van de ‘First Edition’, die gebaseerd is op de Lounge uitvoering, zijn parelwitte lak, rood lederen meubilair bekleding en speciale badges op de B-stijl. Omdat de Chinese markt bediend zal worden vanuit Mexico, beschikt deze 500 over dezelfde motor als de Noord Amerikaanse versie, namelijk de 105 pk sterke 1.4 MultiAir unit. Bij het actiemodel is deze gekoppeld aan een zes-traps automaat. De prijs bedraagt omgerekend 20.000 euro. 

Fiat gaat de 500 in China leveren als Pop, Sport en Lounge waarbij gekozen kan worden uit 12 verschillende carrosseriekleuren en negen verschillende tinten interieurbekleding. Diegenen die vóór 15 september een order plaatsen maken automatisch kans op een exemplaar van de ‘First Edition’ maar als daar geen prijs op wordt gesteld, levert Fiat gewoon de bestelde versie.

Volgend jaar wordt het gamma uitgebreid met de 500C en de ‘500 by Gucci’. Met name de laatste versie zal er bij de merkgeile Chinezen in gaan als God’s woord in een ouderling. Fiat laat ook weten dat zij samen met haar lokale partner GAC vanaf 2012 in Changsha een sedanmodel zal gaan bouwen.