Dat zouden er dan net zoveel zijn als de totale verkoop van Bentley in 2010. In de Financial Times zegt Dürheimer dat ook een top-SUV van zijn merk kansrijk is in de VS en China, analoog aan bijvoorbeeld de Cayenne van Porsche.

Dürheimer zegt momenteel een businessmodel te ontwikkelen voor zo’n Bentley-SUV. Later dit jaar wordt dit financieel scenario voorgelegd aan Volkswagen’s raad van bestuur. Als het moederconcern van Bentley akkoord gaat, zou het merk tegen 2014 of 2015 een productierijp model klaar kunnen hebben. Om klanten niet van zich te vervreemden, moet zo’n eventueel SUV-model dezelfde, "kenmerkende merkwaarden" bevatten als in de rest van het Bentley-gamma. Lichtend voorbeeld uit de eigen stal is Porsche, zegt Dürheimer. Aanvankelijk werd de sportwagenfabrikant verguisd door de buitenwacht – ‘een SUV past niet bij Porsche’. Inmiddels echter is de Cayenne het meestverkochte model van Porsche.

Overigens denkt Bentley dit jaar circa zevenduizend auto’s te verkopen. In de eerste helft van 2011 sloot het merk de boeken met een verlies van zeventien miljoen euro. Dat is een stuk minder slecht dan de min van 109 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. De mogelijke upper-SUV geldt als een belangrijke bijdrage aan resultaatverbetering op de lange termijn. Dürheimer zelf wordt niet zenuwachtig van de verliezen, zegt hij in de Financial Times. "Het is mijn taak om van Bentley een duurzaam winstgevend bedrijf te maken in het luxe segment. We moeten geen hartaanval krijgen als de markt verkouden is."