Daarmee is de ‘stadsauto van de toekomst’ het schetsstadium voorbij en krijgen we, via computerbewerking te zien, hoe het model er levensecht uit zou kunnen zien.

Net als BMW kiest Audi voor een carrosserie van met koolstofvezel versterkte plastic (CFRP). Men stelt dat dit materiaal 30 procent lichter is dan aluminium. Volgens Audi combineert de Urban Concept elementen van een racewagen, een roadster en een stadsauto met rij plezier. De cockpit van het studiemodel is gemaakt van met koolstofvezel versterkt plastic, waarin ook het onderste deel van de zittingen is geïntegreerd. De LED verlichting bevindt zich op de spatborden en de 21-inch wielen staan los van de carrosserie.

"De Urban Concept staat volledig op zichzelf", zo geeft Audi aan, waarmee het automerk bedoelt dat voor de ontwikkeling van de stadsauto geen ander, bestaand model uit het gamma is gebruikt. De auto heeft twee zitplaatsen en twee elektromotoren zorgen voor de aandrijving. De stroom wordt opgeslagen in een lithium/ion accu. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding