Elektrische Kangoo kost 20 mille

Renault heeft een prijskaartje van 20.000 euro (excl. BTW/BPM) gehangen aan de Kangoo Z.E., die net als de Renault Fluence Z.E. eind dit jaar leverbaar wordt.

De batterijhuur is afhankelijk van contractduur en jaarkilometrage, en varieert van 72 tot 125 euro per maand (ex. BTW). Het huurbedrag is inclusief mobiliteitsondersteuning voor de Renault Kangoo Z.E. Een lithium-ion-batterij voorziet de elektromotor van voldoende energie voor een actieradius van gemiddeld 170 kilometer.

De Kangoo Z.E. heeft een elektromotor van 44 kW (60 pk) en 226 Nm. De batterij kan binnen zes tot acht uur volledig worden opgeladen. In de praktijk is de Kangoo Z.E. net zo betrouwbaar, praktisch en functioneel als de Kangoo Express, aldus Renault: “Ook de prestaties zijn vergelijkbaar met die van de Kangoo Express met verbrandingsmotor, maar op langere termijn is de Kangoo Z.E. zuiniger dankzij de lagere energie-, gebruiks- en onderhoudskosten.” 

De Kangoo Z.E. is verkrijgbaar in twee lengtes en drie uitvoeringen: in de ‘standaarduitvoering’ met twee zitplaatsen en als Maxi met naar keuze twee of vijf zitplaatsen. De laadruimte varieert, afhankelijk van de uitvoering, van 2,4 tot 4,0 m3 en het laadvermogen bedraagt 650 kg. De standaarduitrusting van de Kangoo Z.E. bestaat uit onder meer elektrisch verwarmbare en verstelbare buitenspiegels, een oplaadkabel, een boordcomputer en elektrisch bedienbare ramen voor bestuurder en bijrijder. Meer uitrusting voor de auto is te vinden in de optielijst. 

Kopers van een elektrisch aangedreven Renault kunnen dankzij een samenwerking van Renault en energieleverancier Essent bij hun huis of bedrijf een oplaadpunt (Wall-Box) laten plaatsen. Hiermee kunnen ze hun auto opladen met duurzame stroom die is opgewekt met windmolens in Nederland. 

Ook biedt Essent laadpassen aan, waarmee bestuurders toegang hebben tot het landelijke netwerk van openbare laadpunten in Nederland en de meer dan achthonderd laadpunten die Essents moederbedrijf RWE in Europa heeft geplaatst. Voor beide partijen is het de eerste keer dat met een zogenoemde loketfunctie wordt gewerkt, wat betekent dat de kopers van een elektrische Renault via hun dealer ook de Wall-Box en toegangspas voor het landelijke netwerk van laadpunten kunnen bestellen.

Kopers van een elektrische Renault hebben tegelijkertijd de mogelijkheid om via de Renault Z.E.-dealer, op een wenslocatie bij hem of haar in de buurt, een gratis publiek toegankelijk oplaadpunt te verkrijgen via de stichting e-laad.

Om een landelijk dekkend netwerk van laadpunten bij dealers te krijgen, worden bij 22 Renault-dealerbedrijven verspreid over Nederland laadpunten geplaatst. Hierdoor zijn de Renault Z.E.-dealers, die uitgebreid getraind zijn, klaar om de auto’s te verkopen, te onderhouden en te repareren. De eerste 13 Z.E.-dealers zijn per november 2011 operationeel, de andere negen Z.E.-dealers openen hun deuren in 2012.

Elektrische Kangoo kost 20 mille - Automobielmanagement.nl

Elektrische Kangoo kost 20 mille

Renault heeft een prijskaartje van 20.000 euro (excl. BTW/BPM) gehangen aan de Kangoo Z.E., die net als de Renault Fluence Z.E. eind dit jaar leverbaar wordt.

De batterijhuur is afhankelijk van contractduur en jaarkilometrage, en varieert van 72 tot 125 euro per maand (ex. BTW). Het huurbedrag is inclusief mobiliteitsondersteuning voor de Renault Kangoo Z.E. Een lithium-ion-batterij voorziet de elektromotor van voldoende energie voor een actieradius van gemiddeld 170 kilometer.

De Kangoo Z.E. heeft een elektromotor van 44 kW (60 pk) en 226 Nm. De batterij kan binnen zes tot acht uur volledig worden opgeladen. In de praktijk is de Kangoo Z.E. net zo betrouwbaar, praktisch en functioneel als de Kangoo Express, aldus Renault: “Ook de prestaties zijn vergelijkbaar met die van de Kangoo Express met verbrandingsmotor, maar op langere termijn is de Kangoo Z.E. zuiniger dankzij de lagere energie-, gebruiks- en onderhoudskosten.” 

De Kangoo Z.E. is verkrijgbaar in twee lengtes en drie uitvoeringen: in de ‘standaarduitvoering’ met twee zitplaatsen en als Maxi met naar keuze twee of vijf zitplaatsen. De laadruimte varieert, afhankelijk van de uitvoering, van 2,4 tot 4,0 m3 en het laadvermogen bedraagt 650 kg. De standaarduitrusting van de Kangoo Z.E. bestaat uit onder meer elektrisch verwarmbare en verstelbare buitenspiegels, een oplaadkabel, een boordcomputer en elektrisch bedienbare ramen voor bestuurder en bijrijder. Meer uitrusting voor de auto is te vinden in de optielijst. 

Kopers van een elektrisch aangedreven Renault kunnen dankzij een samenwerking van Renault en energieleverancier Essent bij hun huis of bedrijf een oplaadpunt (Wall-Box) laten plaatsen. Hiermee kunnen ze hun auto opladen met duurzame stroom die is opgewekt met windmolens in Nederland. 

Ook biedt Essent laadpassen aan, waarmee bestuurders toegang hebben tot het landelijke netwerk van openbare laadpunten in Nederland en de meer dan achthonderd laadpunten die Essents moederbedrijf RWE in Europa heeft geplaatst. Voor beide partijen is het de eerste keer dat met een zogenoemde loketfunctie wordt gewerkt, wat betekent dat de kopers van een elektrische Renault via hun dealer ook de Wall-Box en toegangspas voor het landelijke netwerk van laadpunten kunnen bestellen.

Kopers van een elektrische Renault hebben tegelijkertijd de mogelijkheid om via de Renault Z.E.-dealer, op een wenslocatie bij hem of haar in de buurt, een gratis publiek toegankelijk oplaadpunt te verkrijgen via de stichting e-laad.

Om een landelijk dekkend netwerk van laadpunten bij dealers te krijgen, worden bij 22 Renault-dealerbedrijven verspreid over Nederland laadpunten geplaatst. Hierdoor zijn de Renault Z.E.-dealers, die uitgebreid getraind zijn, klaar om de auto’s te verkopen, te onderhouden en te repareren. De eerste 13 Z.E.-dealers zijn per november 2011 operationeel, de andere negen Z.E.-dealers openen hun deuren in 2012.