Er is sprake van financiële tegenslag en afgezien van Nederland (waar sprake is van marktverstorende fiscale vriendelijkheden voor auto’s met geen of een lage CO2-uitstoot), valt te verkoop tegen. En nu is er opnieuw forse tegenslag: een testexemplaar van de Karma die was aangeschaft door het gezaghebbende Amerikaanse magazine Consumer Reports hield er namelijk al na 300 kilometer mee op. Zonde als je er meer dan 100.000 dollar voor betaald hebt.

De Fisker was nog maar een paar dagen in het bezit van de testredactie van het tijdschrift. Toen een waarschuwingslampje ging branden, stopte de bestuurder om te kijken wat er aan de hand was, maar hij kon niet direct de oorzaak vinden. Toen hij verder wilde rijden, weigerde de Karma dienst. Even een uurtje wachten en opnieuw proberen was niet de oplossing en ook het instructieboekje doorspitten bracht geen uitkomst. Er zat niets anders op dan de nagelnieuwe Fisker op te laten halen door de dealer.

Consumer Reports is ‘not amused’. In een reactie laat het magazine weten: "Wij kopen elk jaar meer dan 80 auto’s en dit is de eerste keer in onze geschiedenis dat wij met een exemplaar strandden tijdens de kennismaking check. Dat de Karma de testredactie in de steek leekt, lijkt geen toeval te zijn. De Fisker wordt namelijk geplaagd door kinderziektes. Er moest al 2 keer een terugroepactie worden georganiseerd en ook de productie kende opstartproblemen. Daarnaast meldden de eerste eigenaren van een Karma dat zij diverse klachten hebben. Net zoals het Amerikaanse equivalent van de Consumentengids dus.

Bron: Autointernationaal