Kleine Opel Adam verzet zich tegen retrotrend

Met de Adam lanceert Opel voor het eerst een chique, kleine stadsauto die voor het geplaagde merk nieuwe groeikansen biedt in het belangrijke a-segment. Hij richt zich op trendy klanten die een auto zoeken waarmee zij hun persoonlijke stijl kunnen uitdrukken. Vanaf januari 2013 in de showroom.

Volgens deskundigen zal dit lifestyle-subsegment in de komende jaren blijven groeien, zo meldt Opel. Met de Adam introduceert Opel zijn filosofie van ‘kunstzinnigheid ontmoet Duitse precisie’ in het segment van de kleine auto. In tegenstelling tot andere merken gaat de Adam regelrecht tegen de retrotrend in met zijn moderne en krachtige look.

De Adam combineert dan ook een vrijpostig design met veel personalisatiemogelijkheden, zodat elke auto uniek zou kunnen zijn. Bovendien biedt hij technologie uit de hogere segmenten, zoals een nieuw onboard infotainment system dat de smartphone van de eigenaar in de auto integreert (Android en Apple iOS), zodat internet-gebaseerde applicaties beschikbaar zijn in de auto.

De behendige driedeurs is met zijn 3,70 meter lengte en 1,72 meter breedte (exclusief spiegels) perfect voor de stad. Het interieur van de Opel Adam biedt plaats voor vier personen. "Onze nieuwe Adam biedt heel wat groeipotentieel voor ons merk en we zijn er erg trots op dat onze modieuze, kleine auto het beste van de Duitse engineering het segment binnen brengt", zegt ceo Karl-Friedrich Stracke. De Adam is de enige auto in het a-segment die exclusief in Duitsland gefabriceerd zal worden. Hij krijgt z’n wereldpremière in Parijs in september.

De Opel Adam wordt aanvankelijk aangeboden met drie benzinemotoren (1.2 met 51kW/70 pk, 1.4  met 64 kW/87 pk en 1.4 met 74/ kW100 pk) in combinatie met een handgeschakelde vijfversnellingsbak. Alle motoren zijn uitgerust met een ecoFLEX pakket, dus ook met startstop. Later zal een kleine benzinemotor van de nieuwe generatie zijn intrede doen in de Adam, een direct ingespoten motor met turbocompressor met startstop voor meer efficiëntie en betere prestaties. De nieuwe motor zal gecombineerd worden met een volledig nieuwe handgeschakelde zesversnellingsbak. Men spreekt niet over diesel, niet over aardgas of hybride of elektrisch.

De bekende luxe-niveaus werden vervangen door drie verschillende ‘moods’ waaruit de klant kan kiezen: Jam, Glam en Slam. Jam is onconventioneel, modieus en kleurrijk, Glam is volgens Opel elegant, verfijnd en geraffineerd terwijl Slam bij een energieke en sportieve houding past.

Reacties

Lijkt wel een Fiat 500?

Geplaatst door: Rover op

Maar dan wel iets beter dan een 500 ……

Geplaatst door: Opel-fan op

Ik zie toch veel retro trekjes, de VW UP die is pas anti retro.

Geplaatst door: B Lichtenstein op

Ja, maar de Adam is wel mooi, en de VW is gewoon…. lelijk!!!

Geplaatst door: opeller op

De Up uitvoering bij Seat (de Mii) werd in het geel spontaan het \”vlapak\”gedoopt door een autojounalist, da\’s dus best lelijk….

Geplaatst door: Derk Bakker op

Maar wel anti-retro !

Geplaatst door: B Lichtenstein op
Kleine Opel Adam verzet zich tegen retrotrend - Automobielmanagement.nl

Kleine Opel Adam verzet zich tegen retrotrend

Met de Adam lanceert Opel voor het eerst een chique, kleine stadsauto die voor het geplaagde merk nieuwe groeikansen biedt in het belangrijke a-segment. Hij richt zich op trendy klanten die een auto zoeken waarmee zij hun persoonlijke stijl kunnen uitdrukken. Vanaf januari 2013 in de showroom.

Volgens deskundigen zal dit lifestyle-subsegment in de komende jaren blijven groeien, zo meldt Opel. Met de Adam introduceert Opel zijn filosofie van ‘kunstzinnigheid ontmoet Duitse precisie’ in het segment van de kleine auto. In tegenstelling tot andere merken gaat de Adam regelrecht tegen de retrotrend in met zijn moderne en krachtige look.

De Adam combineert dan ook een vrijpostig design met veel personalisatiemogelijkheden, zodat elke auto uniek zou kunnen zijn. Bovendien biedt hij technologie uit de hogere segmenten, zoals een nieuw onboard infotainment system dat de smartphone van de eigenaar in de auto integreert (Android en Apple iOS), zodat internet-gebaseerde applicaties beschikbaar zijn in de auto.

De behendige driedeurs is met zijn 3,70 meter lengte en 1,72 meter breedte (exclusief spiegels) perfect voor de stad. Het interieur van de Opel Adam biedt plaats voor vier personen. "Onze nieuwe Adam biedt heel wat groeipotentieel voor ons merk en we zijn er erg trots op dat onze modieuze, kleine auto het beste van de Duitse engineering het segment binnen brengt", zegt ceo Karl-Friedrich Stracke. De Adam is de enige auto in het a-segment die exclusief in Duitsland gefabriceerd zal worden. Hij krijgt z’n wereldpremière in Parijs in september.

De Opel Adam wordt aanvankelijk aangeboden met drie benzinemotoren (1.2 met 51kW/70 pk, 1.4  met 64 kW/87 pk en 1.4 met 74/ kW100 pk) in combinatie met een handgeschakelde vijfversnellingsbak. Alle motoren zijn uitgerust met een ecoFLEX pakket, dus ook met startstop. Later zal een kleine benzinemotor van de nieuwe generatie zijn intrede doen in de Adam, een direct ingespoten motor met turbocompressor met startstop voor meer efficiëntie en betere prestaties. De nieuwe motor zal gecombineerd worden met een volledig nieuwe handgeschakelde zesversnellingsbak. Men spreekt niet over diesel, niet over aardgas of hybride of elektrisch.

De bekende luxe-niveaus werden vervangen door drie verschillende ‘moods’ waaruit de klant kan kiezen: Jam, Glam en Slam. Jam is onconventioneel, modieus en kleurrijk, Glam is volgens Opel elegant, verfijnd en geraffineerd terwijl Slam bij een energieke en sportieve houding past.

Reacties

Lijkt wel een Fiat 500?

Geplaatst door: Rover op

Maar dan wel iets beter dan een 500 ……

Geplaatst door: Opel-fan op

Ik zie toch veel retro trekjes, de VW UP die is pas anti retro.

Geplaatst door: B Lichtenstein op

Ja, maar de Adam is wel mooi, en de VW is gewoon…. lelijk!!!

Geplaatst door: opeller op

De Up uitvoering bij Seat (de Mii) werd in het geel spontaan het \”vlapak\”gedoopt door een autojounalist, da\’s dus best lelijk….

Geplaatst door: Derk Bakker op

Maar wel anti-retro !

Geplaatst door: B Lichtenstein op