De auto heeft onlangs meegedaan aan de Louis Vuitton ‘Serenissima Run’ in Venetië en verscheen bij de Le Mans Classic als onderdeel van de Bentley-reeks daar.  Gedurende de jaren dertig was Bentley Motors een dochterbedrijf van Rolls-Royce en produceerde snelle, verfijnde en goedgebouwde  GT’s in zijn fabriek in Derby. Veel klanten stuurden hun chassis naar een carrosseriebouwer als  Vanden Plas, H.J.Muliner of Park Ward. Maar op het continent, waar de wegen langer en sneller waren, wilden sommige klanten de nieuwe wereld van aerodynamica ontdekken. Met de steun van de fabriek heeft een van de klanten, André Embiricos, besloten de mogelijkheden van een gestroomlijnde Bentley te onderzoeken. Het gevolg is de beroemdste Bentley uit de Derby-periode.  

André Embiricos was een rijke Griekse autocoureur die in Parijs woonde. Hij kwam in contact met Georges Paulin, een ontwerper die werkte voor Pourtout Carrossier. Onder de aanwijzingen van Paulin produceerde Pourtout  een zeer slanke aerodynamische carrosserie voor een 4,5 liter Derby Bentley. Om het gewicht in de hand te houden werd de auto gemaakt van duralumin, een aluminium legering.De Embiricos Bentley voldeed aan de criteria van Bentley met een top van 184 km/u gedurende een uur at Brooklands, maar hij was ook geschikt voor alledaags gebruik. Embiricos verkocht zijn auto in 1939 aan H.S.F. Hay die er na de oorlog drie Le Mans races mee reed. Hij werd zesde in 1949.  (bron: Bentley Motors)