De nieuwe Clio en de Zoe hebben de beste innovaties van Renault meegekregen. Allereerst zijn er de Media NAV en de Renault R-Link multimediasystemen ingebouwd, die de schakel vormen tussen auto en bestuurder. De nieuwe Clio heeft een gamma motoren dat is gebaseerd op de ervaring van de F1-motorenbouwers. Bijzonder is de onthulling van twee benzinemotoren die gekoppeld zijn aan de Renault versnellingsbak met dubbele koppeling.

Voor de Zoe zegt Renault zestig patenten te hebben aangevraagd. Renault heeft al zijn kennis over elektrische aandrijving ingezet bij het ontwikkelen van de Zoe. Het merk zet hiermee een nieuwe vorm van rijden neer: zen, geruisloos en zonder uitstoot.

Renault werkt met kracht aan de beperking van de zogenoemde ecologische afdruk van zijn auto’s. Uiteraard met elektrische auto’s zoals de Renault Zoe, die ter plekke geen CO2-uitstoot heeft. Maar ook aan de verbrandingsmotoren wordt gewerkt. Daardoor heeft de Clio met de nieuwe motoren een zeer lage emissie: vanaf 83 g CO2/km was voorheen voorbehouden aan hybride auto’s. Een verbruik van slechts 3,2 l/100 km is zeer zuinig. Dat is grotendeels de verdienste van de F1-motorenbouwers van Renault en hun ervaring op het gebied van efficiency. De Autosalon van Parijs is de afsluiting van  twee grote projecten waar Renault  jarenlang aan heeft gewerkt.