De lancering van het nieuwe embleem op de Parijse show valt samen met de wereldprimeur van de compleet nieuwe Leon. Vanochtend onthulde president James Muir van Seat het nieuwe logo. "De presentatie van ons nieuwe merklogo vormt de volgende stap in de evolutie van Seat. Het beeldmerk weerspiegelt de merkwaarden van Seat, die Muir omschrijft als ‘clean, pure design & precise, quality engineering’. Het eerste model waarop het nieuwe embleem prijkt is de compleet nieuwe Leon. "De Leon is een icoon in onze modelreeks en vertegenwoordigt het beste dat Seat te bieden heeft: een prachtig design, uitmuntende kwaliteit, bruikbare technologieën en volop rijplezier", aldus de topman zelf. 
Het nieuwe logo van de Spaanse autofabrikant markeert een nieuwe stap in de doorontwikkeling van de identiteit van Seat en brengt de identiteit van het bedrijf en het merk in lijn met de uitstraling van zijn modellen. Tegelijkertijd symboliseert het beeldmerk de zes waarden die synoniem aan Seat staan: design, dynamiek, een jonge geest, efficiency, betrouwbaarheid en toegankelijkheid.