Dat zei techniekbaas Weber van Mercedes-Benz. De nieuwe coupé oogt gestroomlijnd en dat wordt tot in het extreme doorgevoerd, want de auto scoort een luchtweerstand van Cw f Cd 0.22, voorheen een droomwaarde. Technisch topman Weber zei in Detroit dat die aanpak illustratief zal zijn voor de nabije toekomst. "Een lage luchtweerstand is een relatief eenvoudige en betaalbare manier om het verbruik flink terug te dringen, al gauw met acht procent. En belangrijker: dan heb je het over échte winst die in de praktijk voelbaar is. Geen theoretische waarde."  Met een nauwelijks verholen knipoog naar BMW en Audi meldt Weber verder dat het gebruik van extreem lichte materialen zoals aluminium en zeker koolstofvezel zoveel nadelen heeft dat Mercedes het vooralsnog alleen in specifieke toepassingen zal gebruiken. De Mercedes-topman lijkt tussen de regels door aan te geven dat BMW (koolstofvezel) zich met zijn i3 een beetje in de hoek heeft geschilderd.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding