Porsche viert 50-jarig jubileum 911

De 911 van Porsche bestaat dit jaar vijftig jaar want de legendarische auto maakte zijn debuut in september 1963 als model 901 op de IAA in Frankfurt. Porsche AG behoort vandaag de dag tot de meest winstgevende autofabrikanten.

Met meer dan 820 duizend gebouwde 911’s is het model de succesvolste sportwagen ter wereld en een waar icoon voor succes. Bernhard Maier, de directeur voor sales en marketing van Porsche AG, zegt het in Financial Times zo: "We hebben geïnvesteerd in de stijl, in de kwaliteit en in het merk. Het is voor mensen tegenwoordig moeilijk niet naar Porsche te kijken als ze een luxe sportwagen willen kopen." Porsche behoort tegenwoordig tot de meest succesvolle autofabrikanten qua winstgevendheid.

Inmiddels zijn er zeven generaties en voor Porsche is het 50-jarig jubileum van de zogenoemde Elfer het centrale thema in 2013. Er staat een breed scala aan festiviteiten op stapel, de aftrap is tijdens de autoshow Retro Classics in Stuttgart. Van 7 tot en met 10 maart zal het Porsche Museum met vier bijzondere exemplaren op deze locatie het jubileumjaar inluiden. Op de show zijn behalve een voorserie 911 Turbo Coupé, ook een 911 Turbo Cabriolet studiemodel uit 1981, de straatversie van de 911 GT1 uit 1997 en het prototype 754 "T7" te zien. Dit ontwerp van Ferdinand Alexander Porsche wordt gezien als een mijlpaal richting het uiteindelijke design van de 911. Bovendien stuurt de sportautofabrikant een in originele staat verkerende 911 uit 1967 op tournee. Deze klassieke Elfer reist in de loop van dit jaar over vijf continenten en zal onder meer in Pebble Beach in Californië, in Shanghai, in Goodwood in Groot-Brittannië, in Parijs en in Melbourne schitteren. Deze 911 zal als vertolker van het jubileum bij verschillende internationale shows, beurzen, historische rally’s en autotentoonstellingen te zien zijn. Op de website van Porsche (www.porsche.com/follow-911) en ook op Facebook kunnen fans en belangstellenden de wereldtoer volgen.

Het Porsche Museum geeft het jubileum ‘50 jaar Porsche’ extra glans met een bijzondere tentoonstelling. Van 4 juni tot en met 29 september 2013 is er een terugblik op de historie van Porsche en de ontwikkeling van de 911 te zien. De eigen uitgeverij ‘Edition Porsche Museum’ brengt in het voorjaar een jubileumboek ‘911×911′ op de markt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Porsche viert 50-jarig jubileum 911 - Automobielmanagement.nl

Porsche viert 50-jarig jubileum 911

De 911 van Porsche bestaat dit jaar vijftig jaar want de legendarische auto maakte zijn debuut in september 1963 als model 901 op de IAA in Frankfurt. Porsche AG behoort vandaag de dag tot de meest winstgevende autofabrikanten.

Met meer dan 820 duizend gebouwde 911’s is het model de succesvolste sportwagen ter wereld en een waar icoon voor succes. Bernhard Maier, de directeur voor sales en marketing van Porsche AG, zegt het in Financial Times zo: "We hebben geïnvesteerd in de stijl, in de kwaliteit en in het merk. Het is voor mensen tegenwoordig moeilijk niet naar Porsche te kijken als ze een luxe sportwagen willen kopen." Porsche behoort tegenwoordig tot de meest succesvolle autofabrikanten qua winstgevendheid.

Inmiddels zijn er zeven generaties en voor Porsche is het 50-jarig jubileum van de zogenoemde Elfer het centrale thema in 2013. Er staat een breed scala aan festiviteiten op stapel, de aftrap is tijdens de autoshow Retro Classics in Stuttgart. Van 7 tot en met 10 maart zal het Porsche Museum met vier bijzondere exemplaren op deze locatie het jubileumjaar inluiden. Op de show zijn behalve een voorserie 911 Turbo Coupé, ook een 911 Turbo Cabriolet studiemodel uit 1981, de straatversie van de 911 GT1 uit 1997 en het prototype 754 "T7" te zien. Dit ontwerp van Ferdinand Alexander Porsche wordt gezien als een mijlpaal richting het uiteindelijke design van de 911. Bovendien stuurt de sportautofabrikant een in originele staat verkerende 911 uit 1967 op tournee. Deze klassieke Elfer reist in de loop van dit jaar over vijf continenten en zal onder meer in Pebble Beach in Californië, in Shanghai, in Goodwood in Groot-Brittannië, in Parijs en in Melbourne schitteren. Deze 911 zal als vertolker van het jubileum bij verschillende internationale shows, beurzen, historische rally’s en autotentoonstellingen te zien zijn. Op de website van Porsche (www.porsche.com/follow-911) en ook op Facebook kunnen fans en belangstellenden de wereldtoer volgen.

Het Porsche Museum geeft het jubileum ‘50 jaar Porsche’ extra glans met een bijzondere tentoonstelling. Van 4 juni tot en met 29 september 2013 is er een terugblik op de historie van Porsche en de ontwikkeling van de 911 te zien. De eigen uitgeverij ‘Edition Porsche Museum’ brengt in het voorjaar een jubileumboek ‘911×911′ op de markt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding