Spyker wil geen details bekendmaken maar zal de auto op 5 maart in Geneve presenteren.  Het is het eerste concrete teken van leven na het Spyker-debacle als eigenaar van Saab. Saab ging uiteindelijke failliet en eind augustus 2012 sloot de voormalige moeder Spyker een herstructureringsovereenkomst met het Chinese Youngman. Daarbij werd onder meer afgesproken dat de Chinezen tien miljoen euro investeren om Spyker nieuw leven in te blazen. In december 2012 werd die deal difinitief. In ruil voor de tien miljoen krijgen de Chinezen een belang van 29,9 procent in Spyker. Youngman had al 2,3 miljoen euro aan Spyker betaald. 

Spyker en Youngman hebben vorig jaar een joint venture opgericht die zich richt op de ontwikkeling van de nieuwe ‘super-SUV’ Spyker D8. Dit model komt in 2014 op de markt. Youngman investeert 25 miljoen euro in de betreffende samenwerking, waarin het een belang van 75 procent heeft gekregen. Daarnaast is er een joint venture opgericht voor de ontwikkeling van auto’s op basis van het Phoenix onderstel van Saab. Daarvan kocht Youngman, dat in deze joint venture een belang van tachtig procent heeft, eind 2011 de rechten.

Spyker heeft verder al zijn merkrechten ondergebracht in een nieuwe joint venture, Spyker Trademark Company. Hierin heeft Youngman een belang van 75 procent. Spyker houdt het overige kwart van de aandelen. Youngman krijgt het recht om een derde van de commissarissen en bestuurders bij Spyker te leveren. Het Chinese bedrijf stelt voor om zijn eigenaar Qingnian Pang te benoemen als commissaris.