Na al die jaren realiseert de Generaal zich dat zijn modellen in het segment van de grote middenklassers het nooit kunnen opnemen tegen de gevestigde orde:  de concurrenten van Audi, BMW en Mercedes-Benz en van de premiummerken van de Japanners, Infiniti en Lexus. Sinds 1997 bood Chevrolet voor deze klasse geen model meer aan met achterwielaandrijving en een V8 en men was in segment dan ook dan ook gewoon afwezig. Mark Reuss, de baas van GM North America, zegt dat het merk Chevrolet vooral gebaseerd was op de (verkoop)kracht van sportieve sedans met achterwielaandrijving. "En toch is het zeventien jaar geleden dat we er voor het laatst een aanboden. Met de nieuwe Chevrolet SS komen we terug en meteen op een betere manier dan ooit tevoren in de geschiedenis van het merk. Met comfort, gebruiksgemak, ruimte en V8-power heeft de SS een sportief pakket zoals geen ander model dat nu op de weg is."

De SS wordt gebouwd op het platform van de Corvette Sting Ray (2013) en krijgt ook diens aandrijflijn: 6,2 L-V8,  415 pk en 563 Nm. De motor is gekoppeld aan een zestraps automaat. Met de korte achterasoverbrenging van 3,27 moet de SS de sprint van 0-100 km/u kunnen afleggen in zo’n vijf seconden. Verder krijgt hij grote remmen van Brembo. De SS krijgt volgens Reuss een ‘concurrerend prijskaartje’ en het nieuwe model komt in het vierde kwartaal van dit jaar op de Amerikaanse markt. Er is nog niets bekend over de eventuele komst van de SS naar Europa. Pieter Stokman, woordvoerder van Chevrolet Nederland: "Als dat zo is, dan zal hij in Nederland waarschijnlijk gevoerd gaan worden door Nefkens Amersfoort, dat ook andere performance-Chevy’s verkoopt."

Vooral fans van Nascar en de media waren afgelopen vrijdag verrast toen Chevrolet de 2014 SS (Super Sports) onthulde. De auto viert zijn publieksdebuut als SS racewagen tijdens de Daytone 500, dat het aanstaande weekend op de Daytona International Speedway wordt gehouden.