Veertien procents Porsche Panamera

Porsche heeft de Panamera-reeks vernieuwd. Op het programma staat onder meer een 416 pk sterke Panamera S E-Hybrid, de eerste plug-in-hybride van Porsche. Het nieuwe model heeft een gemiddeld verbruik van 3,1 l/100 km en is door een CO2-uitstoot van 71 g/km goed voor veertien procent bijtelling.

De nieuwe Panamera S E-Hybrid is een zogenaamde Parallel Full Hybrid. Hij heeft een elektromotor die 95 pk levert. De Panamera S Hybrid van de vorige generatie had een 47 pk sterke elektromotor. De nieuwe lithium-ion accu heeft een energiecapaciteit van 9,4 kWh. Dit is vijf keer meer dan de accu (nikkel-metaalhydride) van zijn voorganger. Het plug-in principe houdt in dat de batterij van de Panamera S E-Hybrid via het stroomnet kan worden opgeladen. Bij gebruik van een industriële stroomaansluiting in combinatie met de Porsche Universal Charger (wisselstroom) duurt het laden circa 2,5 uur. Via een huishoudstopcontact duurt het laadproces minder dan vier uur.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Veertien procents Porsche Panamera - Automobielmanagement.nl

Veertien procents Porsche Panamera

Porsche heeft de Panamera-reeks vernieuwd. Op het programma staat onder meer een 416 pk sterke Panamera S E-Hybrid, de eerste plug-in-hybride van Porsche. Het nieuwe model heeft een gemiddeld verbruik van 3,1 l/100 km en is door een CO2-uitstoot van 71 g/km goed voor veertien procent bijtelling.

De nieuwe Panamera S E-Hybrid is een zogenaamde Parallel Full Hybrid. Hij heeft een elektromotor die 95 pk levert. De Panamera S Hybrid van de vorige generatie had een 47 pk sterke elektromotor. De nieuwe lithium-ion accu heeft een energiecapaciteit van 9,4 kWh. Dit is vijf keer meer dan de accu (nikkel-metaalhydride) van zijn voorganger. Het plug-in principe houdt in dat de batterij van de Panamera S E-Hybrid via het stroomnet kan worden opgeladen. Bij gebruik van een industriële stroomaansluiting in combinatie met de Porsche Universal Charger (wisselstroom) duurt het laden circa 2,5 uur. Via een huishoudstopcontact duurt het laadproces minder dan vier uur.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding