Jaguar F-type voor jongere doelgroep met geld (filmpje)

Jaguar gaat zich met de nieuwe F-type richten op een jongere doelgroep, namelijk die van 35-plus. Nu ligt de gemiddelde leeftijd van de Jaguar-klant boven de 45.

Toch zal de marktintroductie van de F-type begeleid worden door een klassieke marketinglancering. De sociale media worden nog niet volledig ingezet omdat volgens Amaury Nobels, brand manager voor de Benelux,  ‘die doelgroep daarvoor misschien net iets te oud is’. Inmiddels heeft  Jaguar in het kader van de promotie van zijn nieuwste model de film Desire geïntroduceerd. De dertien minuten durende film met Damian Lewis (de ster in de serie Homeland) en Jordi Mollá (Bad Boys II) debuteerde op het Sundance London Film and Music Festival en is intussen te zien op YouTube. Jaguar had begin maart de aandacht voor de F-type al gewekt met het vrijgeven van een trailer van Desire . De marketingafdeling van het Engelse merk gaat hiermee BMW achterna dat in 2010 een dergelijke actie op touw zette voor de M3.

In Nederland en België worden de presentaties nu professioneel aangepakt. De auto wordt getoond op locatie, zoals op het tennistoernooi in Rosmalen, waarvan Jaguar ook sponsor is. Of in de pop-up store in Knokke, een speciale showroom waar de F-type in de zomermaanden te zien zal zijn. Zo’n soort showroom komt misschien later dit jaar ook in Amsterdam. In Nederland en België loopt de marketingstrategie gelijk, hoewel die wel aan beide landen wordt aangepast. In België verwacht men honderd tot tweehonderd F-types te verkopen en vijftig ervan zijn er inmiddels al besteld. In Nederland hebben 250 mensen interesse getoond om proef te rijden. Vorige week hebben tijdens een besloten voorpresentatie negentig potentiële klanten op Lelystad van de F-Types kunnen proeven. Er zijn er inmiddels vijftien verkocht.

Jaguar is met de ontwikkeling van de F-type een andere richting ingeslagen en heeft de focus gelegd op sportieve prestaties en daarmee is een terugkeer in gang gezet naar het hart van het merk. Het is dan ook geen wonder dat bij het Noord-Spaanse hotel, dat drie weken lang de uitvalsbasis vormt voor de eerste rij-impressies, naast de nieuwe F-type ook de  C-, D- en E-type werden getoond. Jaguar verwacht dat negentig procent van alle F-type klanten nieuw is voor het merk en hoopt op klanten die normaal gesproken ook interesse zouden hebben in de 25 procent duurdere 911, of in modellen als de Audi R8 en de Aston Martin V8 Vantage.  Het aanbod van de Jaguar omvat behalve het basismodel (3.0-V6 met 340 pk) ook een S-variant daarvan met 380 pk en de 5.0-V8 met 495 pk.

De eerste rij-impressies met alle varianten hebben uitgewezen dat de Engelsen niet liegen als ze zeggen dat de aluminium F-Type een sportwagen in hart en nieren is. De nieuwe tweezitter imponeerde met een goede afwerking, met goede stoelen en een uitstekende uitrusting. De F-type heeft tijdens de eerste rij-impressie een onuitwisbare indruk achtergelaten.

De V6 kost 90 duizend euro, de V6 S komt op 104 duizend euro, terwijl voor de F-type V8 S een bedrag van dik 140 duizend euro op de lijst staat. (HHemmes)

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Jaguar F-type voor jongere doelgroep met geld (filmpje) - Automobielmanagement.nl

Jaguar F-type voor jongere doelgroep met geld (filmpje)

Jaguar gaat zich met de nieuwe F-type richten op een jongere doelgroep, namelijk die van 35-plus. Nu ligt de gemiddelde leeftijd van de Jaguar-klant boven de 45.

Toch zal de marktintroductie van de F-type begeleid worden door een klassieke marketinglancering. De sociale media worden nog niet volledig ingezet omdat volgens Amaury Nobels, brand manager voor de Benelux,  ‘die doelgroep daarvoor misschien net iets te oud is’. Inmiddels heeft  Jaguar in het kader van de promotie van zijn nieuwste model de film Desire geïntroduceerd. De dertien minuten durende film met Damian Lewis (de ster in de serie Homeland) en Jordi Mollá (Bad Boys II) debuteerde op het Sundance London Film and Music Festival en is intussen te zien op YouTube. Jaguar had begin maart de aandacht voor de F-type al gewekt met het vrijgeven van een trailer van Desire . De marketingafdeling van het Engelse merk gaat hiermee BMW achterna dat in 2010 een dergelijke actie op touw zette voor de M3.

In Nederland en België worden de presentaties nu professioneel aangepakt. De auto wordt getoond op locatie, zoals op het tennistoernooi in Rosmalen, waarvan Jaguar ook sponsor is. Of in de pop-up store in Knokke, een speciale showroom waar de F-type in de zomermaanden te zien zal zijn. Zo’n soort showroom komt misschien later dit jaar ook in Amsterdam. In Nederland en België loopt de marketingstrategie gelijk, hoewel die wel aan beide landen wordt aangepast. In België verwacht men honderd tot tweehonderd F-types te verkopen en vijftig ervan zijn er inmiddels al besteld. In Nederland hebben 250 mensen interesse getoond om proef te rijden. Vorige week hebben tijdens een besloten voorpresentatie negentig potentiële klanten op Lelystad van de F-Types kunnen proeven. Er zijn er inmiddels vijftien verkocht.

Jaguar is met de ontwikkeling van de F-type een andere richting ingeslagen en heeft de focus gelegd op sportieve prestaties en daarmee is een terugkeer in gang gezet naar het hart van het merk. Het is dan ook geen wonder dat bij het Noord-Spaanse hotel, dat drie weken lang de uitvalsbasis vormt voor de eerste rij-impressies, naast de nieuwe F-type ook de  C-, D- en E-type werden getoond. Jaguar verwacht dat negentig procent van alle F-type klanten nieuw is voor het merk en hoopt op klanten die normaal gesproken ook interesse zouden hebben in de 25 procent duurdere 911, of in modellen als de Audi R8 en de Aston Martin V8 Vantage.  Het aanbod van de Jaguar omvat behalve het basismodel (3.0-V6 met 340 pk) ook een S-variant daarvan met 380 pk en de 5.0-V8 met 495 pk.

De eerste rij-impressies met alle varianten hebben uitgewezen dat de Engelsen niet liegen als ze zeggen dat de aluminium F-Type een sportwagen in hart en nieren is. De nieuwe tweezitter imponeerde met een goede afwerking, met goede stoelen en een uitstekende uitrusting. De F-type heeft tijdens de eerste rij-impressie een onuitwisbare indruk achtergelaten.

De V6 kost 90 duizend euro, de V6 S komt op 104 duizend euro, terwijl voor de F-type V8 S een bedrag van dik 140 duizend euro op de lijst staat. (HHemmes)

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding