Porsche wil jaarlijks zestigduizend exemplaren van de SUV verkopen. Een belangrijk deel daarvan moet de oversteek maken naar de Verenigde Staten. De productie vindt plaats in de fabriek in Leipzig, die onlangs vergroot werd. Als de Macan zijn verkoopdoelstelling weet te halen, dan wordt de SUV de grootste afzetgenerator.
De Macan staat begin 2014 bij de dealers. Als donorauto fungeert de Audi Q5, maar R&D baas Wolfgang Hatz laat weten dat de Macan ‘enorm zal verschillen’. Niet alleen qua carrosserie maar ook omdat Porsche kiest voor een eigen afstelling van de motoren, transmissies en ophanging. Verder zal er intensiever gebruik worden gemaakt van aluminium. Dat moet de Macan circa 130 kilo lichter maken dan de Q5. Het interieur krijgt een Porsche karakter zoals de Cayenne en de Panamera.
De Macan wordt leverbaar in zowel 4 als 6 cilinder uitvoering, al dan niet geassisteerd door een elektromotor. Vierwielaandrijving is altijd standaard. De prijzen beginnen rond de 58 duizend euro. Dat is meer dan zijn grootste concurrent, de Range Rover Evoque, moet opbrengen.
Bron: Autointernationaal.nl