Twee jaar geleden had Audi bijvoorbeeld een heuse ‘testbaan’. Nu presenteert het premiummerk zijn nieuws op een 3,5 duizend vierkante meter grote stand, waar met projecties en elf  miljoen led’s ‘hangende steden’ tot leven komen. Het paviljoen is aan honderdvijftig kilometer kabel opgehangen ‘zwevende’ kubus. BMW heeft een testbaan voor de i3, want die wordt natuurlijk met veel aandacht omringd omdat het zo’n belangrijke introductie voor BMW is. Of concurrenten iets speciaals bouwen zullen we zien maar dat hun stands cq hun  paviljoens net zo groot en indrukwekkend als eerder zullen zijn, lijdt geen twijfel.
Hoe dan ook, het publiek is het niet ontgaan wat er te gebeuren staat op deze 65ste IAA , want er is al veertig procent meer kaartjes vooraf verkocht dan twee jaar geleden. Dat garandeert niet dat er uiteindelijk meer publiek naar de IAA gaat komen, maar het is wel een goede indicatie.

Vanaf morgen brengt AM op deze website het eerste deel van een beknopt overzicht van het belangrijkste nieuws dat te verwachten is op deze gigantische Duitse autosalon.