LA Auto Show ondanks extra evenementen niet bruisend

AM-medewerker Henny Hemmes reisde af naar Los Angeles om de LA Auto Show te bezoeken. Lees onderstaand haar relaas en bekijk de bijhorende fotogalerij.

Sinds de LA Auto Show de laatste jaren in november wordt gehouden, hebben de Europese fabrikanten de gelegenheid gebruikt om een combinatie te maken met eerste testritten van nieuwe modellen. Dat betekende met name twee en drie jaar geleden dat een groot aantal  Europese autojournalisten naar Los Angeles kwam voor het maken van rij-impressies met nieuwe modellen van de Duitse merken tijdens de dagen vóór of na de show.

Dit jaar was dat niet het geval. Alleen Mercedes haalde een klein groepje journalisten naar San Francisco voor een bezichtiging van het nieuwe designcenter om vervolgens naar LA te vliegen.

Om de show toch zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor een bredere groep vertegenwoordigers van de media, werd voorafgaande aan de opening voor de media een hele dag gewijd aan The Connected Car. Daar waren veel vertegenwoordigers uit de industrie aanwezig om deel te nemen aan paneldiscussies en dialogen.

Wat betreft de media, was alleen de Volkswagen Groep goed vertegenwoordigd met Duitse journalisten en internationale correspondenten voor de presentatie aan de vooravond van de show van de Porsche Macan (zie fotogalerij) en diverse presentaties en workshops tijdens de persdag. Bovendien werd er op een nabij gelegen circuit gereden met de Design Vision GTI.

Hoewel er tal van wereldpremieres waren, leek het op de showvloer minder druk dan de voorgaande jaren. Ook waren om 16.00 uur de meeste executives van Ford, Chrysler en GM al vertrokken.

Dat neemt niet weg dat er genoeg nieuws was. Naast de Macan – de Indonesische naam voor tijger – stond ook de nieuwe Mini in de schijnwerpers. Net als de Mercedes AMG Vision Gran Turismo, een in metaalgrijze lak gespoten kleimodel uitgerust met op afstand bedienbare technologie, waarmee je vanaf de luie bank de virtuele wereld kunt inrijden. Fraaie nieuwelingen als de Jaguar F-Type Coupé en de BMW 4-Serie Convertible (zie fotogalerij) trokken veel aandacht, net als het nieuwe sport hybride systeem voor de RLX van Honda’s luxe divisie Acura. We noemen verder nog de Tucson Fuel Cell, Jeep Wrangler Willys Wheeler, de Ford Edge Concept en de Kia P900 (zie fotogalerij) een zeer fraaie luxe limo van het formaat BMW 7-Serie en uitgerust met een 428 pk sterke V8 of een V6 met 311 pk. Het is de eerste Kia met achterwielaandrijving.

Uiteraard waren er ook over-de-top modellen, waarvan de Puma (zie fotogalerij) van Youabian, een familiebedrijf uit L.A. het extreemst en het lelijkst is. De 6,14 m lange 4-zit cabrio-truck met aerodynamisch vormgegeven carrosserie heeft een 505 pk sterke 7-liter V8 gebaseerd op de LS7-motor van GM. Het bijna 2300 kg zware gevaarte sprint in nog geen zes seconden naar 100 km/h.

(Hhemmes)

LA Auto Show ondanks extra evenementen niet bruisend - Automobielmanagement.nl

LA Auto Show ondanks extra evenementen niet bruisend

AM-medewerker Henny Hemmes reisde af naar Los Angeles om de LA Auto Show te bezoeken. Lees onderstaand haar relaas en bekijk de bijhorende fotogalerij.

Sinds de LA Auto Show de laatste jaren in november wordt gehouden, hebben de Europese fabrikanten de gelegenheid gebruikt om een combinatie te maken met eerste testritten van nieuwe modellen. Dat betekende met name twee en drie jaar geleden dat een groot aantal  Europese autojournalisten naar Los Angeles kwam voor het maken van rij-impressies met nieuwe modellen van de Duitse merken tijdens de dagen vóór of na de show.

Dit jaar was dat niet het geval. Alleen Mercedes haalde een klein groepje journalisten naar San Francisco voor een bezichtiging van het nieuwe designcenter om vervolgens naar LA te vliegen.

Om de show toch zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor een bredere groep vertegenwoordigers van de media, werd voorafgaande aan de opening voor de media een hele dag gewijd aan The Connected Car. Daar waren veel vertegenwoordigers uit de industrie aanwezig om deel te nemen aan paneldiscussies en dialogen.

Wat betreft de media, was alleen de Volkswagen Groep goed vertegenwoordigd met Duitse journalisten en internationale correspondenten voor de presentatie aan de vooravond van de show van de Porsche Macan (zie fotogalerij) en diverse presentaties en workshops tijdens de persdag. Bovendien werd er op een nabij gelegen circuit gereden met de Design Vision GTI.

Hoewel er tal van wereldpremieres waren, leek het op de showvloer minder druk dan de voorgaande jaren. Ook waren om 16.00 uur de meeste executives van Ford, Chrysler en GM al vertrokken.

Dat neemt niet weg dat er genoeg nieuws was. Naast de Macan – de Indonesische naam voor tijger – stond ook de nieuwe Mini in de schijnwerpers. Net als de Mercedes AMG Vision Gran Turismo, een in metaalgrijze lak gespoten kleimodel uitgerust met op afstand bedienbare technologie, waarmee je vanaf de luie bank de virtuele wereld kunt inrijden. Fraaie nieuwelingen als de Jaguar F-Type Coupé en de BMW 4-Serie Convertible (zie fotogalerij) trokken veel aandacht, net als het nieuwe sport hybride systeem voor de RLX van Honda’s luxe divisie Acura. We noemen verder nog de Tucson Fuel Cell, Jeep Wrangler Willys Wheeler, de Ford Edge Concept en de Kia P900 (zie fotogalerij) een zeer fraaie luxe limo van het formaat BMW 7-Serie en uitgerust met een 428 pk sterke V8 of een V6 met 311 pk. Het is de eerste Kia met achterwielaandrijving.

Uiteraard waren er ook over-de-top modellen, waarvan de Puma (zie fotogalerij) van Youabian, een familiebedrijf uit L.A. het extreemst en het lelijkst is. De 6,14 m lange 4-zit cabrio-truck met aerodynamisch vormgegeven carrosserie heeft een 505 pk sterke 7-liter V8 gebaseerd op de LS7-motor van GM. Het bijna 2300 kg zware gevaarte sprint in nog geen zes seconden naar 100 km/h.

(Hhemmes)