AutoWeek Live wordt gehouden op 7, 8 en 9 juni, drie dagen waarbij op minimaal dertigduizend bezoekers wordt gerekend. De organisatie richt zich op mannen vanaf veertien jaar die auto’s en alles daaromheen een warm hart toedragen, en "die hun passie op een unieke manier willen beleven op een event dat veel meer biedt dan we in Nederland gewend zijn".
Voor AutoWeek betekent dit een nieuwe verbreding van het mediamerk, zoals er voor 2014 nog meer initiatieven op stapel staan. Alle redactionele pijlers worden drie dagen lang vertaald naar een dynamisch event, met onder meer paviljoens in het teken van supercars, klassiekers en youngtimers, er staan diverse workshops en demonstraties op het programma en: bezoekers krijgen de mogelijkheid om zelf de nieuwste auto’s te testen. In drie dagen kunnen meer dan negenduizend proefritten worden gereden. Ook daarom is gekozen voor een buitenlocatie: het RDW-terrein in Lelystad, direct gelegen naast het vliegveld. De bijzondere formule van het event komt uit de koker van AutoWeek zelf en is mede gebaseerd op uitgebreid consumentenonderzoek. Hoofdredacteur Robert van den Ham wil vooral de emotie die altijd rondom auto’s hingen weer leven inblazen. "Bij de realisatie is als vanzelfsprekend gebruik gemaakt van de evenementervaring binnen Sanoma, dat al jaren met succes onder meer de Libelle Zomerweek, Margriet Winter Fair, Woonbeurs en Truckstar Festival organiseertVeel importeurs hebben volgens de organisatie  toegezegd te participeren in AutoWeek Live." De kaartverkoop start in maart en via de website http://www.autoweeklive.nl/, die op 18 december online gaat, wordt de komende weken steeds meer prijsgegeven over het programma.