Milaan, Bologna en Turijn willen Italiaanse autoshow

In Milaan wordt mogelijk eind van dit jaar een Italiaanse nationale autobeurs georganiseerd. Maar Bologna wil ook een eigen autoshow en Turijn meent historische rechten te hebben.

De Salone del Automobile van Turijn stopte in 2002 vanwege de crisis. De stad Bologna organiseerde sinds 1976 een eigen show voor twee- en vierwielers en die kon dankzij het wegvallen van Turijn sterk groeien. In de jaren 2006 en 2007 trok Bologna zelfs meer dan een miljoen bezoekers. Daarna werd het steeds minder totdat vorig jaar de show niet meer werd georganiseerd.  De Italianen kopen geen auto’s meer, was de belangrijkste reden.
Nu  in 2014 is de automarkt niet hersteld maar Bologna, Milaan en ook Turijn zijn bezig met een autoshow die in december moet gaan plaatsvinden.  Alle drie de steden pretenderen allemaal recht te hebben op zo’n nationaal evenement. In Bologna en omgeving worden Ferrari’s, Lamborghini’s en Maserati’s gemaakt. Milaan is de geboorteplaats van Alfa Romeo en er staat nog steeds een grote fabriek. Turijn is de autostad van het land – al wordt er nauwelijks meer een Fiat of Lancia gemaakt.
De beursorganisaties trekken nu allemaal aan Sergio Marchionne, de grote baas van Fiat Chrysler Automobiles. Maar die zit niet te wachten op drie Italiaanse steden die vechten een autosalon. ‘Frankfurt en Genève is meer dan genoeg’, zo liet het bedrijf weten.  (bron: Financieele Dagblad)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Milaan, Bologna en Turijn willen Italiaanse autoshow - Automobielmanagement.nl

Milaan, Bologna en Turijn willen Italiaanse autoshow

In Milaan wordt mogelijk eind van dit jaar een Italiaanse nationale autobeurs georganiseerd. Maar Bologna wil ook een eigen autoshow en Turijn meent historische rechten te hebben.

De Salone del Automobile van Turijn stopte in 2002 vanwege de crisis. De stad Bologna organiseerde sinds 1976 een eigen show voor twee- en vierwielers en die kon dankzij het wegvallen van Turijn sterk groeien. In de jaren 2006 en 2007 trok Bologna zelfs meer dan een miljoen bezoekers. Daarna werd het steeds minder totdat vorig jaar de show niet meer werd georganiseerd.  De Italianen kopen geen auto’s meer, was de belangrijkste reden.
Nu  in 2014 is de automarkt niet hersteld maar Bologna, Milaan en ook Turijn zijn bezig met een autoshow die in december moet gaan plaatsvinden.  Alle drie de steden pretenderen allemaal recht te hebben op zo’n nationaal evenement. In Bologna en omgeving worden Ferrari’s, Lamborghini’s en Maserati’s gemaakt. Milaan is de geboorteplaats van Alfa Romeo en er staat nog steeds een grote fabriek. Turijn is de autostad van het land – al wordt er nauwelijks meer een Fiat of Lancia gemaakt.
De beursorganisaties trekken nu allemaal aan Sergio Marchionne, de grote baas van Fiat Chrysler Automobiles. Maar die zit niet te wachten op drie Italiaanse steden die vechten een autosalon. ‘Frankfurt en Genève is meer dan genoeg’, zo liet het bedrijf weten.  (bron: Financieele Dagblad)

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding