Studiemodel Mercedes Ener-G-Force op Ecomobiel

Mercedes-Benz toont een bijzondere primeur tijdens Ecomobiel: de designstudie Ener-G-Force is voor het eerst in Nederland op een beurs te zien. De Ener-G-Force is een moderne interpretatie van de klassieke G-Klasse.

De tanks op het dak van de Ener-G-Force worden gevuld met gerecycled water dat naar de ‘hydro-tech converter’ wordt geleid. De ‘hydrotech converter’ zet deze natuurlijke en duurzame energie om in waterstof om de brandstofcel te activeren. De Ener-G-Force stoot uitsluitend water uit, heeft een actieradius van ca. 800 kilometer en is daarmee een echte ‘green car’. Vier wielnaafmotoren zorgen ervoor dat elk wiel afzonderlijk wordt aangepast aan het terrein. De topografische ‘Terra-Scan’ op het dak detecteert voortdurend de omgeving van het voertuig en regelt vervolgens vering, demping en andere functies van het chassis. Zo wordt op iedere ondergrond, zowel on- als offroad, de beste tractie gerealiseerd. De opslagruimten voor energie bevinden zich in de markante zijdorpels. De verlichting van de zijdorpels toont het laadniveau van de energy packs door van kleur te veranderen. In het dak zijn dakdragers en extra verlichting geïntegreerd.

Studiemodel Mercedes Ener-G-Force op Ecomobiel - Automobielmanagement.nl

Studiemodel Mercedes Ener-G-Force op Ecomobiel

Mercedes-Benz toont een bijzondere primeur tijdens Ecomobiel: de designstudie Ener-G-Force is voor het eerst in Nederland op een beurs te zien. De Ener-G-Force is een moderne interpretatie van de klassieke G-Klasse.

De tanks op het dak van de Ener-G-Force worden gevuld met gerecycled water dat naar de ‘hydro-tech converter’ wordt geleid. De ‘hydrotech converter’ zet deze natuurlijke en duurzame energie om in waterstof om de brandstofcel te activeren. De Ener-G-Force stoot uitsluitend water uit, heeft een actieradius van ca. 800 kilometer en is daarmee een echte ‘green car’. Vier wielnaafmotoren zorgen ervoor dat elk wiel afzonderlijk wordt aangepast aan het terrein. De topografische ‘Terra-Scan’ op het dak detecteert voortdurend de omgeving van het voertuig en regelt vervolgens vering, demping en andere functies van het chassis. Zo wordt op iedere ondergrond, zowel on- als offroad, de beste tractie gerealiseerd. De opslagruimten voor energie bevinden zich in de markante zijdorpels. De verlichting van de zijdorpels toont het laadniveau van de energy packs door van kleur te veranderen. In het dak zijn dakdragers en extra verlichting geïntegreerd.