De Mercedes-Maybach S 600 maakt in november zijn debuut in Guangzhou en Los Angeles.  De bandbreedte van het S-Klasse portfolio is groot. Het spectrum reikt van de sportiefste ( de Mercedes-AMG S 63) via de zuinigste (S 500 Plug-in hybrid)  en de intelligente S 500 Intelligent Drive tot de S-Klasse Coupé. De S-Klasse is de meest succesvolle auto in zijn klasse, claimt Mercedes. Met meer dan honderd duizend eenheden in het eerste jaar waarin hij volledig beschikbaar was, is hij zelfs de meest verkochte S-Klasse uit de geschiedenis.
Klanten zouden hebben geuit dat zij meer individualiteit en exclusiviteit wensen. Zij willen in een extreem exclusieve en individuele variant van de S-Klasse rijden en zich onderscheiden. Daarom biedt Mercedes-Benz met de introductie van het submerk Mercedes-Maybach, analoog aan de sportieve positionering van Mercedes-AMG, een nieuw model aan in het exclusieve topsegment. Met de Mercedes-Maybach S-Klasse begint het merk aan een nieuw hoofdstuk in zijn geschiedenis. De Mercedes-Maybach vormt een aanvulling op het  aanbod van S-Klasse limousines met nieuwe maatstaven op het gebied van exclusiviteit. Tot de onderscheidende eigenschappen behoren: meer ruimte, speciale zitplaatsen en uiterst representatieve en geïndividualiseerde interieurs. Mercedes-Maybach is geen uitrustingslijn maar een submerk dat in de toekomst nog exclusievere voertuigen zal aanbieden.