Eerste volelektrische Audi komt begin 2018

Ulrich Hackenberg, de ontwikkelingschef van Audi, noemt 2018 als introductiedatum voor een volelektrische Audi. Het wordt een sportieve sav.

"Begin 2018 brengen wij een batterij-elektrische sports activity vehicle in het luxe segment. Hij zal een actieradius hebben van vijfhonderd kilometer", aldus Hackenberg in de omgeving van de jaarcijferpresentatie van Audi in Ingolstadt. "De auto krijgt een nieuw, zeer attractief ontwerp dat wij speciaal voor de e-trons en batterij-elektrische auto’s ontwikkelen."  Het model wordt gebouwd op de basis van de tweede generatie van mlb-platform (modularen längsbaukaste). "Dat hebben we vanaf het begin zo ingericht dat verschillende aandrijfvormen daarmee op een efficiënte manier kunnen worden toegepast. Nog dit jaar zult u daarover meer horen en zien."

Zijn baas, Rupert Stadler, kondigde eind 2014 al aan dat Audi twee vol-elektrische serie-auto’s op de markt zou brengen, namelijk een sportwagen en een sportieve ‘terreinwagen’.  De auto moet ook lange afstanden kunnen afleggen want een ev met een actieradius van 150 kilometer zal maar weinig succes hebben, denkt hij. De i3 van BMW heeft overigens zo’n beperkte actieradius – en de mogelijkheid van een range extender. (bron: Automobilwoche)     

Eerste volelektrische Audi komt begin 2018 - Automobielmanagement.nl

Eerste volelektrische Audi komt begin 2018

Ulrich Hackenberg, de ontwikkelingschef van Audi, noemt 2018 als introductiedatum voor een volelektrische Audi. Het wordt een sportieve sav.

"Begin 2018 brengen wij een batterij-elektrische sports activity vehicle in het luxe segment. Hij zal een actieradius hebben van vijfhonderd kilometer", aldus Hackenberg in de omgeving van de jaarcijferpresentatie van Audi in Ingolstadt. "De auto krijgt een nieuw, zeer attractief ontwerp dat wij speciaal voor de e-trons en batterij-elektrische auto’s ontwikkelen."  Het model wordt gebouwd op de basis van de tweede generatie van mlb-platform (modularen längsbaukaste). "Dat hebben we vanaf het begin zo ingericht dat verschillende aandrijfvormen daarmee op een efficiënte manier kunnen worden toegepast. Nog dit jaar zult u daarover meer horen en zien."

Zijn baas, Rupert Stadler, kondigde eind 2014 al aan dat Audi twee vol-elektrische serie-auto’s op de markt zou brengen, namelijk een sportwagen en een sportieve ‘terreinwagen’.  De auto moet ook lange afstanden kunnen afleggen want een ev met een actieradius van 150 kilometer zal maar weinig succes hebben, denkt hij. De i3 van BMW heeft overigens zo’n beperkte actieradius – en de mogelijkheid van een range extender. (bron: Automobilwoche)