Autoshow New York: Amerikaans premiumoffensief

Op de vrijdag geopende New York autoshow introduceren de Amerikaanse autofabrikanten een reeks premium modellen, om een graantje mee te pikken in de lucratieve luxe klasse.

Zo presenteerde Cadillac zijn CT6, de eerste poging om met de duurste ‘Duitsers’ te concurreren. Chevrolet zal daartoe niet in staat zijn, maar de nieuwe Malibu is wel naar een hoger niveau getild. Verder presenteert Lincoln, de topdivisie van Ford, de Continental conceptcar.

Tegelijk met de opening van de show (editie 115) werden de Amerikaanse omzetcijfers over maart bekend. Die geven gewoonlijk een goede indicatie van de verkooptrend (januari en februari zijn minder betrouwbaar, gezien de jaarlijks wisselende weersomstandigheden). Hyundai presteerde met een stijging van twaalf procent vergeleken met maart 2014 het beste. Volkswagen daarentegen belandde aan de onderkant van de statistieken, met een min van achttien procent (Audi niet meegerekend). Met 4,9 procent was Toyota na Hyundai de grootste groeier. Het toont aan dat Toyota terug is op de radar van de klant, na de slechte publiciteit vanwege de grote terugroepactie in 2014. FiatChrysler pluste vorige maand 1,7 procent, maar dalende cijfers waren er voor GM (2,4), Ford (3,5), Nissan (2,7) en Honda (5,3 procent). (Henny Hemmes

Autoshow New York: Amerikaans premiumoffensief - Automobielmanagement.nl

Autoshow New York: Amerikaans premiumoffensief

Op de vrijdag geopende New York autoshow introduceren de Amerikaanse autofabrikanten een reeks premium modellen, om een graantje mee te pikken in de lucratieve luxe klasse.

Zo presenteerde Cadillac zijn CT6, de eerste poging om met de duurste ‘Duitsers’ te concurreren. Chevrolet zal daartoe niet in staat zijn, maar de nieuwe Malibu is wel naar een hoger niveau getild. Verder presenteert Lincoln, de topdivisie van Ford, de Continental conceptcar.

Tegelijk met de opening van de show (editie 115) werden de Amerikaanse omzetcijfers over maart bekend. Die geven gewoonlijk een goede indicatie van de verkooptrend (januari en februari zijn minder betrouwbaar, gezien de jaarlijks wisselende weersomstandigheden). Hyundai presteerde met een stijging van twaalf procent vergeleken met maart 2014 het beste. Volkswagen daarentegen belandde aan de onderkant van de statistieken, met een min van achttien procent (Audi niet meegerekend). Met 4,9 procent was Toyota na Hyundai de grootste groeier. Het toont aan dat Toyota terug is op de radar van de klant, na de slechte publiciteit vanwege de grote terugroepactie in 2014. FiatChrysler pluste vorige maand 1,7 procent, maar dalende cijfers waren er voor GM (2,4), Ford (3,5), Nissan (2,7) en Honda (5,3 procent). (Henny Hemmes