VW Passat GTE en Alltrack als gepland op de markt

Ondanks de storm waarin Volkswagen nu verkeert, moet de zaak draaiende worden gehouden. Zo arriveerde vorige week, in het oog van de storm, de nieuwe Passat bij de Amerikaanse dealers. Vanaf vandaag staan twee nieuwe varianten van de Passat in de Duitse showrooms, namelijk de hybrid GTE en de Alltrack.

De GTE is de plug-in hybride met een 1.4 TSI turbomotor met 115 kW/156 pk en een elektromotor met 85 kW/115 pk. De li-ion accu wordt geladen tijdens het rijden en remmen, maar kan als plug-in ook worden opgeladen aan de publieke laadpaal. In ev-mode rijdt de Passat tot een afstand van vijftig kilometer elektrisch. Met een volle 50 liter benzinetank en volledig opgeladen is de actieradium van de GTE ruim 1.100 kilometer. De nieuwe variant is herkenbaar aan de C-vormige led-dagverlichting en een blauwe gekleurde bovenste lijst in de grille.Veel van de functies van de GTE kunnen via de smartphone worden bediend. De Duitse prijzen beginnen bij ruim 44 duizend euro voor de sedan en bij ruim 45 duizend voor de stationwagen.

Ook de Passat Alltrack is nu beschikbaar. De model is gebaseerd op de Passat Variant, is uitgerust met 4Motion vierwielaandrijving. De auto is voorzien van carrosseriedelen die het off-roadkarakter benadrukken, zoals wielkastverbreders en antracietkleurige  dorpelbeschermers en -verbreders. De bodemspeling van de Alltrack is 27,5 mm hoger dan die van het reguliere model. De Alltrack is standaard uitgerust met de 162 kW TSI motor en heeft daarmee een maximum trekgewicht van 2.200 kg tot een hellingshoek van 12 graden. De prijzen beginnen in Duitsland bij 38,5 duizend euro.

Bij importeur Pon was niemand beschikbaar voor het verstrekken van informatie over de komst van beide modellen naar ons land. De Nederlandse importorganisatie is kennelijk momenteel niet bij machte om vragen te beantwoorden, laat staan de vragen over het gesjoemel met de dieselmotoren. Gisteren was men telefonisch niet bereikbaar en, in tegenstelling tot de Belgische importeur d’Ieteren die vorige week dinsdag meteen al met een bericht naar buiten kwam. Van de Nederlandse importorganisatie is nog steeds niets wezenlijks vernomen, afgezien van de summiere mededeling van de dealerbijeenkomst van gisteren dat men de uitlevering van bepaalde dieselversies tijdelijk staakt. Pon zegt over onvoldoende informatie vanuit Volkswagen te beschikken. (HHemmes)

 

 

 

 

VW Passat GTE en Alltrack als gepland op de markt - Automobielmanagement.nl

VW Passat GTE en Alltrack als gepland op de markt

Ondanks de storm waarin Volkswagen nu verkeert, moet de zaak draaiende worden gehouden. Zo arriveerde vorige week, in het oog van de storm, de nieuwe Passat bij de Amerikaanse dealers. Vanaf vandaag staan twee nieuwe varianten van de Passat in de Duitse showrooms, namelijk de hybrid GTE en de Alltrack.

De GTE is de plug-in hybride met een 1.4 TSI turbomotor met 115 kW/156 pk en een elektromotor met 85 kW/115 pk. De li-ion accu wordt geladen tijdens het rijden en remmen, maar kan als plug-in ook worden opgeladen aan de publieke laadpaal. In ev-mode rijdt de Passat tot een afstand van vijftig kilometer elektrisch. Met een volle 50 liter benzinetank en volledig opgeladen is de actieradium van de GTE ruim 1.100 kilometer. De nieuwe variant is herkenbaar aan de C-vormige led-dagverlichting en een blauwe gekleurde bovenste lijst in de grille.Veel van de functies van de GTE kunnen via de smartphone worden bediend. De Duitse prijzen beginnen bij ruim 44 duizend euro voor de sedan en bij ruim 45 duizend voor de stationwagen.

Ook de Passat Alltrack is nu beschikbaar. De model is gebaseerd op de Passat Variant, is uitgerust met 4Motion vierwielaandrijving. De auto is voorzien van carrosseriedelen die het off-roadkarakter benadrukken, zoals wielkastverbreders en antracietkleurige  dorpelbeschermers en -verbreders. De bodemspeling van de Alltrack is 27,5 mm hoger dan die van het reguliere model. De Alltrack is standaard uitgerust met de 162 kW TSI motor en heeft daarmee een maximum trekgewicht van 2.200 kg tot een hellingshoek van 12 graden. De prijzen beginnen in Duitsland bij 38,5 duizend euro.

Bij importeur Pon was niemand beschikbaar voor het verstrekken van informatie over de komst van beide modellen naar ons land. De Nederlandse importorganisatie is kennelijk momenteel niet bij machte om vragen te beantwoorden, laat staan de vragen over het gesjoemel met de dieselmotoren. Gisteren was men telefonisch niet bereikbaar en, in tegenstelling tot de Belgische importeur d’Ieteren die vorige week dinsdag meteen al met een bericht naar buiten kwam. Van de Nederlandse importorganisatie is nog steeds niets wezenlijks vernomen, afgezien van de summiere mededeling van de dealerbijeenkomst van gisteren dat men de uitlevering van bepaalde dieselversies tijdelijk staakt. Pon zegt over onvoldoende informatie vanuit Volkswagen te beschikken. (HHemmes)