Al 70.000 goedkope Kwid’s van Renault besteld

Renault heeft al meer dan zeventigduizend bestellingen binnen voor de in september gelanceerde Kwid die voor 3.600 euro te koop is in India. Ondanks die lage prijs gaat het niet om een low cost autootje van 660 kilogram, maar om een redelijk uitgeruste en veilige familiewagen, benadrukt de Franse fabrikant daarbij.

Voor de ontwikkeling van de Kwid heeft Renault zo veel mogelijk gebruik gemaakt van bestaande componenten, zoals het platform van de Dacia Logan en onderdelen van de Duster. De motor en versnellingsbak zijn wel speciaal voor de Kwid ontworpen. Om de kosten verder zo veel mogelijk in de hand te houden, komt het merendeel van de componenten en onderdelen uit India zelf. Renault werkt daarvoor samen met meer dan honderd Indiase toeleveranciers. "Een zo sterke mate van localisering zie je nergens," heeft topman Carlos Ghosn al eerder verklaard. Ghosn probeert de Kwid nu eerst uit in India maar wil er binnen korte tijd ook elders in de wereld de markt mee op. "Het is werkelijk een auto waar we overal mogelijkheden voor zien."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Terug naar oude tijden! De wielen van de renault 8 en 10 zaten òòk met slechts 3 wielbouten vast. Net als bij dez eRenault Kwid

Geplaatst door: Andrè op
Al 70.000 goedkope Kwid’s van Renault besteld - Automobielmanagement.nl

Al 70.000 goedkope Kwid’s van Renault besteld

Renault heeft al meer dan zeventigduizend bestellingen binnen voor de in september gelanceerde Kwid die voor 3.600 euro te koop is in India. Ondanks die lage prijs gaat het niet om een low cost autootje van 660 kilogram, maar om een redelijk uitgeruste en veilige familiewagen, benadrukt de Franse fabrikant daarbij.

Voor de ontwikkeling van de Kwid heeft Renault zo veel mogelijk gebruik gemaakt van bestaande componenten, zoals het platform van de Dacia Logan en onderdelen van de Duster. De motor en versnellingsbak zijn wel speciaal voor de Kwid ontworpen. Om de kosten verder zo veel mogelijk in de hand te houden, komt het merendeel van de componenten en onderdelen uit India zelf. Renault werkt daarvoor samen met meer dan honderd Indiase toeleveranciers. "Een zo sterke mate van localisering zie je nergens," heeft topman Carlos Ghosn al eerder verklaard. Ghosn probeert de Kwid nu eerst uit in India maar wil er binnen korte tijd ook elders in de wereld de markt mee op. "Het is werkelijk een auto waar we overal mogelijkheden voor zien."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Terug naar oude tijden! De wielen van de renault 8 en 10 zaten òòk met slechts 3 wielbouten vast. Net als bij dez eRenault Kwid

Geplaatst door: Andrè op