Aston Martin herbouwt Goldfinger DB5

Aston Martin gaat een 25-tal exemplaren van de Goldfinger DB5 bouwen. Die auto speelde de hoofdrol in de gelijknamige James Bond film uit 1964. Aston Martin werkt bij het project samen met de producenten van die film EON Productions.

Na DB5’s eerste optreden in Goldfinger reed – of scheurde – James Bond er ook mee in zes volgende films, Thunderball, GoldenEye, Tomorrow Never Dies, Casino Royal, Skyfall en Spectre.

De ‘nieuwe oude’ auto’s worden gemaakt in de Britse fabriek in Newport Pagnell waar ook de oorspronkelijke Goldfinger DB5 vandaan kwam. De ‘continuation’ editie lijkt precies op dat eerdere model, inclusief de roterende kentekenplaten, zij het dat er wel enkele aanpassingen worden gedaan op het gebied van veiligheid en kwaliteit.

Het prijskaartje is alleen wat hoger: rond de 3,1 miljoen euro per stuk. De eerste exemplaren moeten in 2020 aan de liefhebbers worden afgeleverd.

Aston Martin herbouwt Goldfinger DB5 - Automobielmanagement.nl

Aston Martin herbouwt Goldfinger DB5

Aston Martin gaat een 25-tal exemplaren van de Goldfinger DB5 bouwen. Die auto speelde de hoofdrol in de gelijknamige James Bond film uit 1964. Aston Martin werkt bij het project samen met de producenten van die film EON Productions.

Na DB5’s eerste optreden in Goldfinger reed – of scheurde – James Bond er ook mee in zes volgende films, Thunderball, GoldenEye, Tomorrow Never Dies, Casino Royal, Skyfall en Spectre.

De ‘nieuwe oude’ auto’s worden gemaakt in de Britse fabriek in Newport Pagnell waar ook de oorspronkelijke Goldfinger DB5 vandaan kwam. De ‘continuation’ editie lijkt precies op dat eerdere model, inclusief de roterende kentekenplaten, zij het dat er wel enkele aanpassingen worden gedaan op het gebied van veiligheid en kwaliteit.

Het prijskaartje is alleen wat hoger: rond de 3,1 miljoen euro per stuk. De eerste exemplaren moeten in 2020 aan de liefhebbers worden afgeleverd.